søndag den 18. april 2021

Lørdagssjov

 

Lørdag blev brugt sammen med Rose og Sille.

Efter mad og vasketøj, pakkede vi sammen og gik på legepladsen i Frederiksberg Have. 

Den hjemlige legeplads er lidt ubrugelig i øjeblikket, hvor hele huset er pakket ind i stilladser og gården er fyldt med byggematerialer. Det skulle blive godt en gang. Jeg venter spændt, mens pudset på ydersiderne bliver banket af, sand bliver blæst og udsyn fra vinduerne er ikke-eksisterende. 

Sille var dog temmelig glad for, at de nu - omvendt sidste gang jeg var derinde - kan åbne vinduerne og lufte ud. Så er det lidt lettere at leve med et udsyn til presenningsindpakkning. 



På legepladsen vippede vi lidt, inden Rose tog en tur på den flyvende dinosaur og gik en tur langs stenslangens ryg. Derfra gik den vilde flugt gennem de forskellige muligheder, før hun stoppede ved rutsjebanen, der allerede var befolket af en lille Ingrid.

De to piger indgik en hyggelig. Ingrid var cirka et år yngre end Rose, der tålmodigt ventede mens den mindste forcerede bakken op til rutsjebanen, forsøgte at hjælpe, inden de begge rutsjede ned på maven med benene først.

Rose blev først træt af legen, fandt den store gynge med god plads, og da Ingrid og hendes mor kom forbi, fik begge pigerne en tur. Det samme skete ved hængekøjen, der egentlig også bare er en gynge, Ingrid synes det var sjovest at ligge på maven og kigge gennem hullerne på gyngen, så det gjorde Rose også.

Til sidst gik vi hjem, vejret var lidt koldt og overskyet. Jeg havde haft vanter på, på vej derind.  

Hjemme gik Rose ombord i den lille æske med øjenskygge fra et eller andet Frostsmykkesæt. Hos Rose er Anna og Elsa et hit. Den lille æske indeholder en lyseblå og en lyserød. 

Rose mener ikke nødvendigvis øjenskygge skal være på øjnene. Næsen skal for eksempel være blå.

At lyserød og lyseblå giver lilla, betød at eventyret udviklede sig til en smule farvelære, og jeg fik lov at tage en række billeder, hvor det var vigtigt at hænderne blev holdt over hovedet.. Og kan du tage nogle flere billeder...?


Så det gjorde jeg.

Jeg synes hun blev fin. Om ikke andet matchede hun rigtig godt til sin bluse.





Det var et træt barn jeg sagde farvel til. Barnefaderen var dukket op, aftensmaden var på programmet, og en snak om krøller i hennafarvet hår tog sin begyndelse. Han har lovet at han gerne vil gøre forsøget. 

Jeg mener det må kunne lade sig gøre, jeg har to gange tidligere fået permanentet hennafarvet hår, men frisøren mener at hår forandrer sig meget som man bliver ældre, og det kan betyde en hel masse. Jeg lader ekspertisen finde gode råd og vender tilbage en anden gang. 

Jeg har alligevel ikke travlt, og frisører er booket godt op for øjeblikket. Det gælder også selvom man kender frisøren. Tænker jeg...   


Turen hjem var i et ganske andet og meget varm og solfyldt vejr. Denne gang blev vanterne i tasken.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar