mandag den 5. april 2021

Masker på en søndag - Uge 13

 

Ugen kort:

  • Jeg har været omkring skolen tre gange. Trods ferie og lukning, skal Bob og Olga stadig fodres med jævne mellemrum. 
  • Da jeg alligevel var der, fik jeg Anders til at hjælpe, og dermed står det nyindkøbte bordtennisbord klar til brug, når vi møder ind tirsdag.
  • Jeg kører derud igen i morgen. 
  • Valget var i dag eller i morgen. Jeg valgte at vaske i dag, og leger med sneglene i morgen. 
  • Oscar og Daniel var her hele tirsdagen. Vi var på volden, legede og havde en skøn dag.
  • Jeg er stadig ikke rigtig rask. En forkølelse har sat sig på stemmebåndet med hoste til følge. Test viser at det er en almindelig forkølelse, men aldrig har det føltes så forkert at hoste ude i offentligheden. Også selvom jeg følger alle retningslinjer. 
  • Min mor, Emilie og jeg gik også mod Volden, da vi i fredags gik en lang tur i solskinsvejr.
  • Emilie og jeg cyklede til Frederiksberg efter garn, bånd og knapper.
  • Det var skønt at gense Sille og Rose.
  • Hoste generer mest om natten, og jeg begynder at mærke manglen på søvn. 
  • Af samme grund er jeg flyttet ind på sofaen, for der er ingen grund til at Anders ikke skal have lov at sove, bare fordi jeg hoster den halve nat.
  • Jeg har læst mere end jeg plejer.








Læse:

I sidste uge havde jeg to bøger med på billederne. Det gælder også denne uge. Ruth, Harry og Cathbad er god og letlæst underholdning. Døden på Museet gled hurtigt ned og det samme gælder vist den femte bog i serien - Det tavse vidne. 

Jeg har stadig bog nummer seks liggende klar til at blive læst. 

Denne gang er lokationen ændret til Harrys hjemegn omkring Blackpool. En død studiekammerart, et spændende fund, et nødsted universitet, mødre, svigermødre, druider og racister danner rammen om et nyt eventyr, der nok skal ende med at give mening.


Strikke:

Ugens strik er et noget usædvanligt syn blandt mine strikkeprojekter, og kræver vist en nærmere forklaring. Ren akryl, masser af retmasker og store pinde.

I december fik to af skolens gode damer ideen til at lave en adventskalender med fokus på verdensmålene og den grønne skole. Et enkelt spørgsmål bragte mig ind i gruppen, og med den ene hjemme med sygdom og den anden i isolation blev det mig, der stod for den fysiske side af sagen, da forhallen dannede rammen for den fysiske del af sagen, mens den grønne af de to damer sørgede for den skriftlige del på aula, så alle - både de, der var fysisk på skolen og de der arbejdede hjemme - kunne få del i underholdningen. 

Den fjerde uge blev aldrig til noget, skolerne gik på tidlig juleferie, og tanken har længe været, at når vi igen kan åbne dørene for alle elever (på den ene eller den anden måde) skulle sidste del være klar. 

Jeg lavede nogle kæmpe bøger i pap tilbage i juleferien, når jeg alligevel var ude og fodre Bob og Olga, men så gik det hele lidt i stå. For et par uger siden tog vi ideen op igen, brainstormede og fik omsat en flok mere eller mindre vanvittige ideer til noget der bliver større end de mindre ugentlige udstillinger tilbage i december.

Når jeg tager ud på skolen i morgen, for at se til sneglene, er det også for at sætte udstillingen op, så den står klar, når de første møder ind tirsdag morgen.

Det er her akrylmaskerne hører til. Ikke at akryl er særlig bæredygtigt, men det lå mellem klubbens beholdning af garn, og gav god mening at bruge som et udstillingselement. (Vi lader bare som om det er noget andet).

Jeg er i øvrigt ikke fan af at strikke i akryl. Altså har jeg med mellemrum i løbet af ugen sat uret og strikket frem og tilbage i ti minutter ad gangen. Det bliver alligevel til noget....

Og om ikke andet matcher det med bøgerne.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar