mandag den 22. marts 2021

Trend på en søndag - Uge 11

 

Ugen kort:

  • To sene aftenmøder trak en smule tænder ud. Det var som spændende nok, men sent.
  • Sene aftenmøder giver godt med strikketid.
  • Efter et år med restriktioner, skemaer fra uge til uge og pres på fantasien er vi alle ved at være slidte.
  • Endnu en Flaskepost er på gaden.
  • Det viser sig andre kan slette opslag på opslagstavlen på aula. 
  • Der skulle tre opslag og en løftet pegefinger til, inden det gik op for modtageren at opslaget måske var relevant.
  • Jeg lavede bål med 2A og ristede skumfiduser, som et alternativ, når ikke de må komme på besøg i Klubben.
  • Fredag endte sammen med tøserne, god madc, grin og bobler. 
  • Tøserne er kolleger, og dermed en del af min meget lille bobbel.
  • Oscar kom sammen med sin far, spiste, erklærede han skulle i bad og mente han bare kunne blive og sove.
  • Måske er det ved at være tid til ugentlige overnatninger?
  • Weekender er tiltrængte og bliver brugt på så lidt som overhovedet muligt. 







Læse:

Pigen under jorden bliver mere og mere spændende. Ruth er udsat for trusler, gamle venner dukker op, og ham Nelson kan vist mere end først antaget.

Jeg læser side efter side og prøver at fortælle så lidt som muligt.


Væve:

De sidste år har jeg startet året med at gøre kål på indholdet af bomuldsklassen, der altid vokser hen over året. Jeg har strikket, jeg har hæklet, det er blevet til karklude, til små håndklæder og til grydelapper, og i år har jeg umiddelbart igen kastet mig over karkludene. 

Men så blev instagram fyldt med folk der vævede håndklæder af helt almindeligt bomuldsgarn. Gad vide om det er godt, tænkte jeg og satte væven op med gamle bomuldsrester.

Det er der kommet tre små grønne håndklæder ud af. Håndklæder, der er perfekte til at tørre ansigtet eller hænder i. Bløde og fine og en fornuftig størrelse. Samtidig var de sjove at lave.

I formiddags fik jeg fyldt væven med endnu en gang bomuld. Denne gang multifarvet, som jeg må indrømme er købt for ganske nyligt. Til gengæld satser jeg på at islættet bliver rester fra lageret.

På billederne er jeg ikke færdig med at sætte væven op. Det var vigtigere at få billeder i dagslys, endda med solskin, end at blive færdig og klar til at væve.

Siden er de første rækker vævet sammen og et nyt projekt er i gang.

Jeg er spændt på hvordan det ender med at se ud.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar