mandag den 29. marts 2021

Masker på en søndag - Uge 12

 

Ugen kort:

  • Det var rart at kunne se frem til ferie, for ugen har budt på nogle ualmindelige lange dage.
  • Møder i både den ene og den anden ende, har trukket en smule på overskuddet. 
  • Rollen som AMR byder hele tiden på nye udfordringer, og jeg kan mærke et behov for at lære mere og vide mere. Ikke kun om min rolle, men også om de grupper jeg repræsenterer.
  • Jeg har leget med pap og lavet udstillingsmateriale til forhallen når ferien er slut.
  • Den grønne dame er den bedste, når der skal brainstormes og findes på finurligheder.
  • Tests er kommet for at blive. Nu også på tidspunkter så alt personale kan være med. 
  • Jeg har en leder, der er god til at lytte. Jeg tænker ikke det er dårligt. 
  • En omgang hjemmebagte boller bragte lykke. Og et kompliment. 
  • Vores sidst ankomne havde aldrig set så ens hjemmebagte boller :)
  • BUPL og KL har lavet en aftale om antistoftests af pædagoger. Berit og jeg havde et par hyggelige timer med mulighed for at personalet kunne komme og stikke i sig selv. 
  • Vi fortsætter efter ferien.
  • Jeg hentede Oscar i vuggestuen til overnatning onsdag, vi hyggede og havde nogle skønne timer, inden sengetid.
  • Torsdag blev jeg vækket af et ualmindeligt friskt barn, der mente det var morgen klokken alt for tidligt. Jeg var ikke enig!
  • Torsdag aften kom barnet igen, denne gang i selskab med sin far og med forvisning at han skulle hjem til sin mor og sove.
  • Han mente dog, at han kommer igen en anden dag og sover.
  • Weekenden er brugt på så lidt som muligt. Jeg har mistet stemmen, min hals er ru, tiden er til at geare helt ned, inden ferien for alvor slår til. 








Læse:

Jeg har ferie og i ferier læser jeg mere. Måske derfor, måske fordi jeg havde brug for at lave ingenting og passe min ømme hals - ja, jeg er typen der aldrig er syg, men til gengæld altid er det, når jeg har ferie eller fri - læste jeg bog nummer to i serien om Ruth Galloway i går. Løgnens hus var både spændende og meget let læst.

Jeg købte de to første i Føtex, hvor de stod på tilbudsreolen. I dag har jeg hentet de næste fire. Så havde de ikke flere. Biblioteket i Rødovre har åbent for afhentning og aflevering, men selvom jeg har skrevet mig op til bøger, jeg står først for at kunne låne, er de ikke klar endnu. Jeg tænker at ting tager tid for øjeblikket, så jeg køber mig til læsning, selvom jeg egentlig ikke har plads.

Tredje bog - Huset på klippen - ligger klar, og jeg er tager hul på den lige så snart jeg går i seng. 

Elly Griffiths skriver let, med korte kapitler og tilpas spænding, til at jeg i hvert fald ikke regner plottet ud lige med det samme, og samtidig er den bagvedliggende historie værd at følge med i. Lige hvad jeg har brug for.  


Strikke:

Sidste år strikkede jeg langt flere strømper end forventet, og tanken om hele tiden at have et par strømper på pindene er helt sikkert kommet for at blive. Jeg har bare efterhånden så mange strømper selv, at det er på tide at strikke til andre.

Emilie har købt ind til tre par strømper, det første er netop færdigt, og Anders skulle ikke lade sig det sige mere end en gang, inden han sad og kiggede strømpegarn fra Frydefuld. Han mente det var bedst at ende på et rundt beløb, så for et par dage siden kunne han pakke fire fed håndfarvet strømpegarn ud. Han er stadig glad for farverne, men også lidt skuffet. Han havde regnet med noget mere knald på farverne i forhold til det, der dukkede op. Sådan kan det gå, når der kigges farver på en skærm.

Jeg har slået op til det første par. Jeg ledte efter strømper med snoninger, som er Anders' yndlinge og endte med Gimli Socks af Claire Ellen. Faktisk har hun lavet ni forskellige par, alle med udgangspunkt i en af deltagerne fra rejseselskabet i Eventyret om ringen, den første af Ringenes Herre trilogien.

Jeg endte med at købe alle ni i en samlet e-bog, for selvom der er et par stykker, der ikke vil tiltale Anders, er langt de fleste opskrifter jeg kan se mig selv strikke til ham.

Gimli-strømperne er fyldt med snoninger der symboliserer dværgens flettede skæg, smukke ringbrynje og udsmykningerne  af  Moria. De er lette at huske, meget intuitive og ligner til forveksling de netop strikkede snoninger fra Kontinent Socks.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar