søndag den 7. marts 2021

Masker på en søndag - Uge 9

 

Ugen kort:

  • Vinterferien er slut, og glade børn vendte tilbage til skolen.
  • Jeg startede ugen med kursus om den innovative projektuge. 
  • Senere fulgte processplaner, møder og tanker om fremtiden i pressede situationer.
  • Engelsk i 3. klasse er temmelig sjovt.
  • Jeg tilbød mig selv på trivselsdagen og havde et par hyggelige timer.
  • AMR-arbejdet stopper aldrig. Og jeg bliver så klog. 
  • Coronatestning nåede nye højder, da jeg overgav mig og tog imod tilbuddet om kviktest på arbejdspladsen. Det var slet ikke så slemt, som jeg havde forestillet mig.
  • Oscar var forbi sammen med sin far torsdag.
  • Min mor kom kort forbi sammen med Annelise i dag. Det var dejligt at se dem.








Læse:

Jeg løb tør for læsestof, Den genfødte morder endte noget anderledes og langt mere spændende end forventet.

Jeg fandt Elly Griffiths serie om Ruth Galloway i Føtex, og tog de første to i serien med hjem. Nu håber jeg de er værd at læse.


Strikke:

Maja har udvalgt endnu et par strømper til den årelange strømpesamstrik hun har sat i søen. Denne gang er det Subtle Socks af Odd Row. Strømperne er ganske enkle, glatstrikkede fra tåen og op med en interessant hæl, der endog indeholder en svangform underneden.

Jeg har sagt det før, og siger det sikkert igen. Glatstrikkede strømper er ikke for mig. Det er strømper fra tåen egentlig heller ikke. Dels synes jeg begyndelsen er noget rod, dels fungerer målingen af fodens længde bedre for mig den anden vej. På den anden side, kan det vil altid læres.

Nå men tilbage til det med glatstrik. Strømperne er til Emilie, hun har selv købt garnet - It's for socks fra It's yarn i farven Kongeblå. Hun har også fundet et rigtig fint strømpemønster - Dewdrop Socks - som jeg kombinerer med opbygningen af Subtle Socks.

De tegner rigtig godt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar