søndag den 26. august 2018

Der sad to katte på et bord


Den tredie (og sidste - ud af  fire) sange til sangkufferten, valgte jeg fordi der skulle være noget med en kat, og da jeg fandt opskriften til de to katte, gav det sig selv.





Der kunne meget vel komme en ekstra kat på et tidspunkt, men så skal det være en med poter, for den lille kattekilling har fine hvide poter.

De to katte på bordet, derimod, de har vist ingen særlige kendetegn.

Kattesangen var mest til ære for Sille, jeg tror ikke Rose er overbevist tilhænger af katte (endnu), men mon ikke sådan noget kan smitte...





Sille fortalte i øvrigt tidligere i dag, at barnet sad på gulvet med kufferten, åbnede, tog en enkelt lille figur ud, lukkede igen, sagde næææ og uhhh og startede forfra. Ingen tvivl om at det skabte glæde.

Så er det vel egentlig lige meget om der bliver sunget eller ej - det kan altid komme senere.









Design: Kattis af Petra Sundberg.


Garn: Bomuldsgarn - en blanding af økologisk og økotex-certificeret i flere farver. Fyldet er fiberfyld fra en IKEA-pude.

Der gik cirka 36 gram til de to katte - de 32 dækker den grå.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: De er omtrent 13 centimeter høje og vejer 56 gram tilsammen. Hvorfor den ene blev større end den anden. kan jeg ikke svare på.





Bemærkninger: Jeg syede franske knuder med dobbelt tråd både som øjne og snude. Ørene fyldte jeg ud med lange sting. Opskriften foreslår ellers filt, men det havde jeg ikke.

Striberne er henholdsvis en omgang farve og to omgange grå. Fire striber ned ad maven og to på halen.


Har du lyst til at se flere billeder af kattene, kan den ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar