lørdag den 25. august 2018

1 år

Rose fyldte et år i går.

Jeg nåede at få fire sange til sangkufferten færdig, og sammen med et udvalg af de mange kjoler, jeg efterhånden har strikket, var gaven klar.

Resten af kjolerne kan hun få i julegave.



Da jeg ankom sad hun tronende i sin stol, omgivet af gæster og travlt optaget af at rive papir af den ene gave efter den anden. Det var sjovt.

(I øvrigt er det vildt, som hun i løbet af de sidste måneder er begyndt at ligne Sille. Det har hun muligvis hele tiden gjort, jeg har bare ikke set det.)

Hun opgav undervejs, og overlod gaveudpakningen til moren, der glad pakkede ud, mens vi andre spiste boller og kage, og Rose sad lidt hos den ene og lidt hos den anden.

Siden gik vi ned og inspicerede den nye lejlighed. Sille har haft nøglerne de sidste fjorten dage, men ikke alle har haft fornøjelsen af at se lokaliteterne. Jeg har været der, det bliver en skøn lejlighed, og bare den uge der er gået siden jeg var der sidst, har gjort underværker.

En opsat væg er taget ned, en skillevæg mellem køkken og fadebur er på vej i samme retning, for at skabe plads til siddepladser i køkkenet og lofterne er delvis reparerede. Sille har været i gang  med polyfilla og når loftsgutterne er færdige med lofterne, gulvmanden har været forbi med den store slibemaskine og elektrikeren får alle kontakter til at virke, begynder det at ligne noget.



Der mangler stadig en del. Panelerne er sine steder ikke-eksisterende og skal genbesættes, væggen omkring den nedtagne kakkelovn har set bedre dage og har et stort hul, der skal pudses op igen - faktisk er det nok bedst at tage al den medtagne puds ned og begynde forfra. Toilettet virker ikke, men det er forhåbentlig en mindre detalje, Men udsigten er skøn og kvardratmeterne større end den gamle lejlighed - der nu er sat til salg.

At nye ligger i samme opgang, to etager længere nede gør selve flytningen overskuelig - når tiden kommer dertil.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar