mandag den 25. september 2017

Popcorn


Jeg har kastet mig over et overraskende sjovt og hurtigt "lille" projekt.





Det var Daniel, der i første omgang så den på Facebook og spurgte Amalie om ikke det var noget.. Det var det ikke. Først. Efter et par dage kunne hun se ideen og da brormand venter barn, blev det pludselig en rigtig god ide.

Det var cirka her, jeg kom ind i billedet. Amalie kan nemlig ikke hækle. Daniel heller ikke. Men kan du ikke...? Spurgte Daniel meget pænt. I første omgang sagde jeg nej, kunne ikke overskue et tæppe.. som var det han solgte det som.

Men så kiggede jeg, og måtte indrømme at den var sød. Da ingen tog mod tilbuddet om at lære at hækle, lovede jeg at gøre det.


Nu er jeg i gang.. og noget nær færdig.







Den sødeste elefant, der skulle have været dobbelt så stor, men jeg afstod fra en hæklenål nummer 9, som mine hænder ikke er gode venner med, og fandt i stedet den største jeg har. En nummer 5, tredobbelt bomuldsgarn og en afprøvning af popcorn.

Jeg har aldrig hæklet popcorn før - det er ganske nemt.


Og tanken om ikke jeg skal hækle endnu en elefant inden jul, har allerede meldt sig...




4 kommentarer:

  1. Tillykke med det kommende barnebarn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tine, børnebørnene venter lidt endnu :)
      Men Daniels kæreste skal være faster.

      Slet
  2. Det der havde jeg aldrig fundet ud af ..... vildt du kan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Violykke, det er jeg sikker på du havde. Der er også skrevne instruktioner, det hjælper alt sammen :)

      Slet