mandag den 25. september 2017

En omvendt Mille Cardigan


Der strikkes stadig babytøj. Generelt strikker jeg ikke den samme model igen og igen, men når det kommer til babystrik har jeg det åbenbart omvendt.







Den lille Mille Cardigan har derfor fået en storesøster. Denne gang vendte jeg vrangstrikken og strikkede glatstrik på forsiden. Jeg er ikke overbevist om andet end at det gør den lidt mere almindelig og ordinær. Raglanindtaget blev flot, men den næste strikker jeg nok lidt mere efter foreskrifterne.

For mon ikke jeg strikker en mere?


Jeg ved i hvert fald fra pålidelig kilde at den første passer, bliver brugt og er faldet i mere end almindelig god jord.









Design: Mille Cardigan af Lene Dreyer.


Garn: CottonWool fra Garnudsalg. Farven hedder Rosentræ.

Der gik 76 gram til den lille trøje.


Pinde: 3½ og 4 mm.


Størrelse: Jeg strikkede efter anvisningerne til størrelse 9-12 måneder. Min strikkefasthed/garnet passer ikke helt, så den er nok en lille smule større.





Bemærkninger: Jeg vendte det vrangstrikkede om, og strikkede glat i stedet.

Under armen undlod jeg at lukke maskerne af, og gemte i stedet på en sikkerhedsnål til ærmerne var klar til raglan. Her strikkede jeg maskerne under armen fra både krop og ærme sammen og lukkede samtidig af. Det synes jeg blev ret fint.


Har du lyst til at se flere billeder af trøjen, kan den ses lige her på Ravery.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar