lørdag den 31. december 2016

Nytårsaftensforberedelser


Vi har fourageret til i aften, vi hygger i hjørnerne, spiser fælles frokost og laver hvert vores.


Frakkeklip på en nytårsaftensdag

Emilie har planer udenbys, Josefine er på vej og ankommer en gang hen ad eftermiddagen. De skal videre til en tredie efterskoleveninde. Det har været planlagt længe, men alligevel så løst, at det først gik op for mig i formiddags at aftensmaden ikke er inkluderet.

Det har vi sørget for nu. De kommer ikke til at gå sultne herfra, og der skal også nok være mad på bordet inden de skal af sted. Ellers bliver aftenen nok som Anders og jeg bedst kan lide den. Noget med langsommelighed. Små retter med mellemrum nok at fremstille den næste, det løse tøj og plads til at flette fingre undervejs.

Inden da vil jeg klippe lidt mere til frakken. Da jeg alligevel var inde i byen i går fik jeg både foer og mellemfoer med hjem. Nu skal den nok blive varm. Samtidig med frakkeklipningen er jeg også sprunget ud i projekt flyt-om-på-stuen. Om det hele når at finde plads eller alle de klippede stykker havner i samme bunke, inden spisebordet skal bruges til vigtigere ting er ikke til at vide.


Men så når jeg det en anden dag.


Frakkeklip på en nytårsaftensdag


Måske når jeg også et indlæg eller to mere i dag – mange står i kø. Måske når jeg det ikke.

Derfor vil jeg skynde mig at ønske alle et godt nytår og en dejlig aften.

Det er jeg sikker på vores nok skal blive.


2 kommentarer:

  1. Også et godt nytår til dig Pernille, Vh Lykke , tak for mange gode indlæg med gode oplysninger.

    SvarSlet