mandag den 22. oktober 2012

Pizza og sukkerdampe


Hvis ferie er langsommelighed, er hverdag det stik modsatte.


Oktober 2012


Dagen har været fyldt. Og udviddet flere timer end normalt. Efter eget valg - godt nok.

Jeg burde måske have overvejet dagen endnu en gang, inden jeg slog til, og planlagde hyggeaften med spisning første dag efter en langsommelig ferie.

På den anden side var det den dag flest kunne. Og selvom jeg lige nu - lige hjemkommet - føler mig temmelig fladmast, har det været det hele værd.


Oktober 2012


Oktober 2012


Og jo, det havde nok været på sin plads, at overveje det smarte i at lave middag samme dag, som bolsjekogeriet stod på skemaet.

Ungerne tog det heldigvis i stiv arm, at pizzaerne kom lidt senere ud af ovnen end beregnet, for hvem gider ikke vente en halv time, når det færdige resultat er lavet helt fra bunden.

Da størsetdelen af pizzaerne var spist og ungerne glade løb udenfor, for at lege gemmeleg, mente jeg røremaskinen kunne trænge til lidt ekstra omdrejninger. Altså er der lagt op til friskbagte grovboller engang i løbet af i morgen.


Oktober 2012


Oktober 2012


Lige nu sker der absolut ikke mere.

Mens jeg har skrevet her, har jeg brygget en kandefuld the. Nu vil jeg smække benene op i sofaen, stirre lidt på skærmen, drikke en kopfuld varme eller to, inden jeg kravler i seng.


Længe leve hverdagen.

I morgen er der endnu een :)

5 kommentarer:

  1. Jeg har stor beundring for din energi !

    SvarSlet
  2. Tak Losarinas mor, jeg synes nu ellers det er så som så med energien for øjeblikket :)

    SvarSlet
  3. Hvordan er din pizzabund? Jeg synes min bliver så tynd og kedelig og jeg laver sjældent pizza. Måske er det sovsen og osten. Bliver helt trist nu hvor jeg tænker over hvor kedelig min pizza egentlig er og jeg derfor foretrækker den købt. Giv nogle fif :)

    SvarSlet
  4. Frederikke, som regel bliver den god. Min opskrift er samlet fra flere forskellige pizzamænd, der gerne delte.
    Opskriften på pizzabunden ligger ude på arbejdet. Af en eller anden grund, bliver den altid væk herhjemme, med det resultat, at jeg har skrevet den af og taget den med hjem utallige gange.
    Hvis du har mod til at vente til i morgen - eller en anden dag, hvis jeg glemmer det - lover jeg at skrive et indlæg med mine pizzafif :)

    SvarSlet
  5. Jeg vil vente med spænding på et pizzaindlæg :)

    SvarSlet