søndag den 28. oktober 2012

Vintertid


Kusudamafoldninger


I morges kunne jeg sove en time længere.

I morges sov jeg en time kortere.

Jeg har aldrig været specielt påvirket af tidernes skiften. Men de sidste tre uger har min krop helt af sig selv slået om til vintertid.

Jeg har ikke været træt om aftenen. Jeg har måtte tvinge mig selv til at gå i seng. Til gengæld, har jeg næsten ikke kunne slæbe mig selv ud af sengen om morgenen, med det resultat at jeg de sidste weekender, har sovet langt længere, end jeg egentlig synes er nødvendigt.


Kusudamafoldninger


Kusudamafoldninger


I morges vågnede jeg. Tidligt og frisk.

Så frisk at en ny portion papirsfoldninger ligger klar til endnu en kusudamakugle.


Meget mærkeligt!

13 kommentarer:

  1. Disse "blomsterkugler" er bare vildt fede - rigtig smukke med node papir..
    Hvor store er dine stykker ??
    mvh. Ulla

    SvarSlet
  2. Tusind tak Ulla. Mine stykker er 7x7 cm. De store nodeark i den bog jeg engang fandt, passer lige til 12 stykker. Så er det ingen sag at klippe 60 :)

    SvarSlet
  3. Tusind tak Pernille - jeg prøvede aller først med papir fra en notars blok jeg lige havde ved pcén & de stykker var 8,5 x 8,5 cm -
    men helt klart jeg skal prøve dine str. og så prøve at lave sådan en stor som den du har lavet.

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig skal du det :)

    SvarSlet
  5. du er så god til at udnytte din tid og fuld af ideer. denne er spændende

    SvarSlet
  6. Tak Evi, men det er ikke uden konsekvenser... det der rengøring for eksempel... :)

    SvarSlet
  7. haha ! ja man kan ikke være alle steder på en gang

    SvarSlet
  8. Ja kan jo kun give dig ret Pernille - rengøring - hvorfor gør det det ikke af sig selv så der kunne blive mere tid til alle de dejlige hobby ting man har lyst at lave - som mor bliver man også nød til engang imellem at være mor og gør hvad det indebærer at være mor - desværre siger jeg bare :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Fri Olsen, jeg tog en ordentlig tørn med rengøringen i formiddags, så kan jeg forhåbentlig lege et par dage, inden det igen er nødvendigt :)
      Og ja, de der børn skal der også være plads til :)

      Slet
    2. Ja så evig enig - jeg har nu fået prøvet at samle disse "blomster" men synes jeg måtte sætte 7 stk. sammen for at kunne lukke blomsten
      Limer du kun kantet eller sådan siden på den enkel "blomst"
      Hvordan limer du de "store" blomster sammen til kuglen ??
      det er jeg noget usikkert på - og de sider på nettet som viser det er ski på engelsk - hvad jeg ikke forstår en meter af ..
      så håber du kan forklare med få ord hvordan du gør..
      på forhånd tak
      Mvh. Ulla /Fru Olsen

      Slet
  9. Jeg bruger i øvrigt dobbeltklæbende tape til at lime alting. Jeg hader lim, der flyder ud over det hele og skal holdes længe, inden det for alvor holder.

    Det kommer ikke til at passe til en kugle, hvis der er mere end fem blade i en blomst. Jeg oplever også, at de skal trækkes rundt, når de fem er sat sammen, for at blive en fuld blomst.

    SvarSlet