mandag den 27. juni 2022

Tidal Socks

 

Når jeg nu har taget beslutningen om at strikke med hele året og ikke springe over, var jeg pinedød nødt til at strikke månedens strømper, selvom de virkelig ikke var nogen jeg selv ville have valgt. 

 

 

Jeg synes de var kedelige. Jeg troede måske at striber ville lette lidt på det kedelige, men der tog jeg fejl. Jeg tænker det er derfor, det tog så lang tid at få dem færdige. For om ikke andet så er glatstrikkede strømper temmelig hurtige at strikke. I hvert fald i forhold til de mere komplicerede mønstrede, jeg hellere vil kaste mig over.

Hermed ikke sagt at jeg ikke kan lide glatstrikkede strømper. Jeg synes de kan være sindsygt flotte. De er bare ikke for mig.

Måske havde de været mere spændende, havde jeg valgt et mere spændende garn. Det gjorde jeg ikke. 

Maja har lovet at næste måneds strømper bliver mere komplicerede. Jeg venter i spænding.






Design: Tidal Socks af MAIS knitwear


Garn: Jawoll Strømpegarn fra Lang Yarns. Jeg havde to nøgler liggende, jeg har fået og sldrig rigtig vidst hvad jeg skulle bruge til. De kom i brug nu. 

Jeg strikkede i farverne Grå; 2134 og Blå; 943. Jeg brugte i alt 72 gram - cirka halvdelen fra hvert nøgle. 



Pinde: 2,25 mm ChiaooGoo rundpind 80 centimeter. Jeg strikkede med magic loop. 


Størrelse: Jeg slog 64 masker op og brugte længden fra størrelse 38/39.



Bemærkninger: Jeg valgte at spejlvende farverne i strømpe nummer to. Det var det valg jeg tog allerede inden jeg slog op.

Jawoll indeholder en forstærkningstråd. Jeg valgte at forstærke hæl og tå. Her var det smart jeg spejlvendte, ellers havde der ikke været forstærkning nok.

Jeg havde en plan om at strikke en shadow wrap heel, men da Maja sagde at hælen ifølge opskriften var en smule anderledes end de fleste vendepindehæle, valgte jeg at strikke efter opskriften. Jeg er ikke tilhænger, og vil stadig gerne prøve kræfter med skyggehælen.

Jeg er ikke tilhænger af at samle det omslag om masken op, som opstod ved den her type vending. Der er muligheder som både er nemmere, pænere og rarere at strikke. 

 Jeg tænker jeg gemmer strømperne til en der bliver mere glad for dem end jeg.

 

Vil du se flere billeder af strømperne, kan de ses på Ravelry.

 

 



2 kommentarer: