tirsdag den 14. juni 2022

Masker på en mandag - uge 23

 

 Ugen kort:

  • Rent arbejdsmæsssigt har det været en ualmindelig kort uge. Bare to arbejdsdage. Mandag var pinse og torsdag-fredag var et par de fridage der ikke kommer så tit. Tjenestefri fordi jeg fyldte rundt, og en fridag vundet i julebanko. 
  • Ugen bød på zumba med et totimers event pinsemandag.
  • Jeg nåede med på halvdelen af 4.X's picnic på Engen. Hjemme ventede den anden 4. klasse, der ikke var vikardækning til. 
  • Tirsdag var uden Daniel og Oscar, der var på ferie i Jylland med Amalies familie. Det betød mere tid til forberedelse af ugens store højdepunkt. 
  • Jeg prøvede noget nyt på Hobby, besluttede at en enkelt dag i ny og næ godt kan indeholde et helt specifikt projekt, jeg bestemmer. Flere af børnene var med på ideen, og jeg har flere gemt i ærmet.
  • Torsdag fandt vi en bænk i Espelunden og spiste sushi ganske som vi plejer på min fødselsdag, bare Emilie, Anders og jeg.
  • Jeg brugte et par fridage på at køre i pendulfart mellem hjem, skole og indkøb, for at fylde op med alt det, der blev brug for. 
  • Anders var den bedste hjælp i køkkenet og lavede stort set al maden, mens jeg dækkede bord, flyttede rundt og gjorde klar. 
  • Lørdag var den skønneste dag med gode mennesker og den fødselsdag jeg havde ønsket. 
  • Jeg brugte god tid på at rydde op, flytte tilbage og gøre rent så alting lignede sig selv, da skolen slog dørene op mandag morgen. 
  • Alt var klart og jeg pakket sammen til at køre hjem, da det lykkedes mig at vælte den pakkede cykel, smadre et par flasker med olie, sukker og vand over hele gulvet til følge. En smule uoverskuelighed, blev delt op i små bidder og gulvet blev vasket igen - og igen. 
  • Selvom mandag egentlig hører med til næste uge, er det værd at tilføje hvor klogt det er at lægge en feriedag efter en fuld og skøn weekend. Nu er jeg klar til endnu en (kort) uge.  









 

Læse:

Rebecca er endnu en gang endt midt i mordhistorie. En bjørn er skudt, en kvinde er død, en dreng er blevet væk, en mand er blevet ædt af bjørnen og samtidig er baghistorien et broget billede af kærlighed, intriger og misforstået kommunikation.


Strikke:

Da jeg i januar strikkede en halsedisse til Emilie, ønskede hun et pandebånd af resterne. Jeg fandt Snow Drop Headband af Along avec Anna og slog endelig op for mindst en måned siden.

Det burde ikke tage lang tid at strikke sådan et lille stykke strik, alligevel har det ligget længe. Nu har fundet det frem igen, husket mine egne modificeringer og strikker videre. Lidt ad gangen. 

Jeg har som sådan ikke travlt, det skal nok blive færdigt.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar