mandag den 6. juni 2022

Masker på en søndag - Uge 22

 

Ugen kort:

  • Tandlægebesøget er overstået. tænderne skulle renses, jeg producerer en del tandsten, og skal altid have renset tænderne. Jeg synes det er ubehageligt og gør ondt. Denne gang ville han gerne lave en udviddet rens, og  jeg gruede ærlig talt noget for ubehaget. Måske derfor var det slet ikke så slemt. 
  • Vi prøvede noget nyt i den ene klasse. Lotte tog alle pigerne, jeg havde drengene og fik nye oplevelser. 
  • Oscar hyggede tirsdag og havde slet ikke tid til at komme hjem. Vi nød han ekstra, for næste uge springer han over. 
  • Anders havde fødselsdag, fyldte 49 og ønskede absolut stilhed. Det fik han. 
  • I klubben mødtes vi til et aftenmøde. Vi delte gode tanker, der i den grad har gjort noget ved mig.
  • Jeg brugte med borgerret og satte et kryds. 
  • Et noget amputeret MEDmøde betød at vi planlage sommerfest på ti minutter. Planen handler i høj grad om uddelegering, nu skal folk bare melde sig til. Samtidig fik vi konfirmeret personaleforeningen, og vedtægterne ligger tilgængelig for alle. 
  • Jeg lavede et fint opslag med sol og sommerskyer til sommerfesten. 
  • Vi holdt triomøde. Jeg havde en del tanker med som også viste sig tænkt andetsteds. Vi er tydeligvis meget enige og skal bare... Det viste sig også at der er penge nok til en ny grill, Henrik kunne næsten ikke få armene ned, da han blev bedt om at finde en. Den gamle har tjent os godt, men er ved at falde fra hinanden. 
  • Vi bagte fladbrød over bål. Det var et hit. Det er altid et hit. 
  • Emilie og jeg brugte hele lørdagen i Nyborg. Vi tog hjemmefra lidt over syv og var hjemme igen omkring halv ni - trætte, brugte og fyldt med gode oplevelser. 
  • Årets første portion vasketøj har hængt ude og tørre. Det duftede skønt, da jeg hentede det ind. 

 









 

Læse:

Der er ikke langt igen før fortællingen er slut. En fortælling der ikke bare rummer godt og ondt. Vi ved hvem morderen er, politiet ved hvem morderen er, sværere er det at bevise det. 

Men alting er ikke så ligetil. Bag alting ligger en forfærdelig historie om at gøre børn fortræd, om svigt, vold og psykiske overgreb. Om at opgive på  forhånd og ende der, hvor man ikke har lyst til at være. 

Jeg er ikke sikker på at hele historien er rullet ud endnu. 

 

Strikke:

Jeg har slået op til månedens strømper. De er simple, enkle og udelukkende glatstrik. Ja, ja de er tilføjet striber, men det er stadig glatstrik. Jeg synes glatstrikkede strømper er noget af det mest kedelige at strikke.  

Jeg strikker dem alligevel, for nu har jeg besluttet at strikke med hele året, og så må det være slut. Jeg mangler udfordring på strømpefronten og tænker det er derfor jeg formår at have to par i gang hele tiden. 

Jeg strikker af to nøgler Jawool, der har ligget i mit lager længe. De er begge fulgt med i et eller andet køb. Der er for lidt i et nøgle til et par strømper. To til gengæld. Jeg tænker at strikke strømperne omvendte i forhold til farver og måske prøve den der Shadow Wrap Heel mange taler om. 

Jeg kan vel altid give de færdige strømper væk. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar