onsdag den 20. oktober 2021

Sweet Candy Jakke

 

Første gang jeg så et billede af Sweet Candy Jakke, tænke jeg Rose. 



Det tog heller ikke lang tid, inden jeg havde fundet garn, fået Sille til at måle på barnet og sat pinde i det indkøbte materiale. 

Den blev færdig cirka fjorten dage inden Roses fire års fødselsdag og den blev bestemt godt modtaget.

Det er i princippet en temmelig simpel cardigan, og derfor tog den heller ikke lang tid at strikke. De mange perler giver den sit særpræg og i forsøget på at være helt uden kontrol, forsøgte jeg at lukke øjnene, når jeg valgte perler, og så alligevel ikke. 



Jeg endte med at lade tilfældigheden råde, ved at lægge perlerne op på række uden at skele til dem, og derefter flytte rundt på de få, der havde samme farve og lå ved siden af hinanden. På samme måde flyttede jeg også en enkelt perle eller to, inden de blev sat fast på ærmerne, hvis der var for meget farvesammenfald med de allerede isatte perler. 

Som ofte med børnestrik ændrede jeg ikke det store på opskriften. Der var ikke nogen at prøve på, så jeg håbede på det bedste og kunne konstatere at den er til at vokse i (det var sådan set også meningen).









Design: Sweet Candy Jakke af StrikkeUlla.


Garn: Drops Cotton Merino i Lyserød.  Perler fra Stof og Stil.

Jeg brugte 275 gram garn.


Pinde: 3½ og 4 mm. Rundpinde. Og en meget tynd hæklenål - måske 1 eller 1½ mm til perlerne. 


Størrelse: Jeg har strikket 4 år i bredden og 6 år i længden. Rose er høj. 




Bemærkninger: Problemet med ikke at skrive indlæg, når projektet er relativt nyt er, at jeg ikke altid kan huske hvad jeg har gjort. Denne gang har jeg vist bare gjort, som der stod i opskriften. 

Jeg har i hvert fald ikke noteret noget.

Perlerne satte jeg på ganske efter opskriften og sorterede i forvejen alle de mørkeblå og sorte fra, som jeg ikke synes passede til det tøsede look.


Se flere billeder på Ravelry.





2 kommentarer:

  1. Årh, den er så fin! Det er rigtig fint med perlerne på denne her helt enkle trøje og hun ser jo temmelig tilfreds ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, meget tilfreds og så er det en fryd at strikke til andre :)

      Slet