mandag den 25. oktober 2021

Viola Sokker

 

Jeg var virkelig i tvivl om oktober måneds strømper. Der er i min optik alt for meget glatstrik, men snoningerne er super flotte.



Jeg kunne godt have lavet flere snoninger - hele vejen rundt, men på en eller anden måde gav det ikke mening, og måske have jeg også lyst til at prøve det der med mere glatstrik end jeg ellers synes om. 

Det gør dem uden tvivl hurtigere at strikke. Jeg synes det færdige resultat er fint, og de skal nok blive brugt. Men jeg synes stadig der er for meget glatstrik.

Sådan er jeg. Kan jeg konstatere.

Og garnet. Garnet er en historie for sig. Så lækkert, en anelse tykkere end normalt, og med en følelse jeg får lyst til at strikke mere af. Jeg er spændt på hvordan det holder i brug.

Jeg smed en enkelt ekstra snoning i gryden, bare fordi. Så også bagsiden har en snoning i den ene side.








Design: Viola Sokker af Dorte Steen/Strikkesalonen.


Garn: A Lonely Socklady - I am a Silvergirl, Jewel 35.

Der gik 78 gram til hele parret.


Pinde: Magic loop på  Addi Premium 2,5 mm.


Størrelse: Jeg startede med 72 masker, og endte med 62 masker.



Bemærkninger: Det lidt tykkere garn var godt for snoningerne, som uden tvivl trækker godt sammen.

Jeg slog ikke ekstra masker op, men tilføjede en snoning på bagsiden af benet modsat den på forsiden. 

Ved hælen tog jeg 5 masker ind over snoningen til 31 masker til hælflappen. Efter endt hæl og opstrik til svang, tog jeg igen ind til 31 masker og beholdt det antal frem til tåen. Her tog jeg igen 5 masker ind over snoningsmaskerne og strikkede tåen over 62 masker.





4 kommentarer:

  1. Flotte strømper! Snoningen i rib er rigtig pæn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inger, ja den er så fin, så jeg overgav mig og strikkede med :)

      Slet
  2. Nøj, de er fine! Fed snoning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte jeg kan rigtig godt lide snoningen, jeg er bare tilbøjelig til at mene, at der er for meget glatstrik - indrømmet, jeg er mærkelig :)

      Slet