mandag den 4. oktober 2021

Masker på en mandag - Uge 39

 

Ugen kort:

  • Jeg var på bondegårdstur med den ene 4. klasse og se på malkekvæg og de sødeste kalve.
  • Oscar var klar til leg, da jeg nåede hjem noget senere end normalt. 
  • Vi lavede bolsjer sammen med glade børn og en enkelt lærer, der mødte op efter skoletid og havde en fest.
  • Jeg har nogle skønne kolleger. 
  • Der er stadig pres på AMR-rollen.
  • Det lykkedes mig at passe skolelederen op mere end en gang til vigtige samtaler i en presset tid. 
  • Endnu en kursusdag på Tek-X lærte mig nyt, men jeg fik ingen T-shirt med eget tryk. (De var løbet tør for imprægneringsvæske)
  • Det betyder at jeg nu har mulighed for at komme op med et lækkert design til et senere tryk.
  • Og måske endda finde en T-shirt med ladyfit.
  • Jeg genopfriskede et gammelt bekendtskab og betrådte fjendens linjer - de er nu heldigvis ikke så fjendtlige.
  • Fredag gav rum til den skønneste aften med tøsehygge og bryllupsåndenød.
  • Lørdag var den smukkeste dag, med forberedelser, tårer og det fineste bryllup jeg endnu har været til.
  • Ugen manglede zumba. Jeg satser på næste uge.
  • Søndag var alenetid og ingenting - det var tiltrængt.








Læse:

Giganternes fald af Ken Follett bliver mere og mere spændende. Persongalleriet er endnu en gang udvidet, første verdenskrig banker på og livets store spørgsmål dukker op.

Kan kærligheden sejre på tværs af fjendtlige grænser? Kan moderskabet overvinde samfundets kritik? Og kan arbejdere vinde kampen mod kapitalismen? 

Jeg læser spændt videre.


Strikke:

Når virkeligheden brænder på, bliver jeg åbenbart mere eller mindre monogam i mit håndværk. Jeg har strikket et par strømper, nu strikker jeg på et par nye. Når jeg er ude altså.

Hjemme arbejder jeg stadig på sidste uges papirfoldninger. Men nu gælder det strik.

Jeg har slået op til Meriadoc Socks af Claire Ellen. Endnu et par fra Fellowship of the socks til Anders. Garnet er fra Frydefuld.dk, Anders har selv købt det og efter en enkelt mønstergentagelse har jeg styr på mønstret.

Altså er de fine at have i tasken, når jeg ikke er hjemme, der står møder på kalenderen, eller togture ud i det blå. Begge dele skal som nok dukke op, og så er strømper gode at have med. 

Jeg har egentlig ikke lyst til at slå op til mere, men jeg gider godt månedens strømper fra Majas strømpesamstrik, og lige om lidt dukker det der Westknit-sjal op. Måske jeg bare skal slå op. Måske strikker jeg så også.....





Ingen kommentarer:

Send en kommentar