søndag den 7. februar 2021

Gamle jokes på nye flasker

 

Vi havde samlet en del pap, og jeg løb ned med det hele af to gange.

Nede ved vejen, var en flok mænd ved at beskære træerne.. 

Vi har noget der ligner en halv allé. Langs vores bebyggelse står træer med jævne mellemrum. Jeg ved ikke hvad det er for nogen, men de er ret fine, når de i foråret springer ud med lyserøde blade, der senere bliver grønne. 

Mens jeg gik med favnen fuld mod storskraldsrummet, kunne jeg ikke lade være med at tænke på, om frostvejr er det bedste vejr til beskæring af træer. Jeg er ikke blevet klogere, har ikke undersøgt det, men overvejer stadig. 

Altså var det først anden gang jeg gik forbi, at parallellen til en gammel joke dukkede op. Den der lyder noget med: Hvor mange elektrikere skal der til at skrue en elpære op?.. I mit tilfælde blev det: Hvor mange gartnere skal der til at beskære et træ?

Jeg kunne tælle seks; en med en motorsav, en med en grensaks og en med en rive. Hvad resten lavede, er jeg ikke helt sikker på. Mit bedste bud er, noget med gode råd.

Det gjorde ikke grinet mindre, da jeg netop havde passeret dem og hørte en af mændene udbryde: Jeg er her bare!




I dag gik turen til Damhussøen, sammen med Berit. Vejret var skønt, himlen var høj og frostgraderne til at føle på. 

Vi er enige om, at vi gør det igen. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar