søndag den 24. februar 2019

Sidste feriedag


Nå men der kom ingen lampe op. Jeg var ganske simpelt for langsom, for hvem gider rode med lys - uden lys?





Ledningen er monteret, svanehalsen, der skal holde lampen pænt mod loftet, sidder på ledningen og alting er klar til der igen er dagslys og det er værd at slukke for strømmen og udskifte belysningen over spisebordet.

Det venter jeg gerne med.

Til gengæld hyggede Oscar og jeg. I hvert fald til han vågnede og under ingen omstændigheder gad sidde i barnevognen. Vi halsede hjemad, jeg med en formodning om at han var sulten. Jeg havde ingen mad med, for vi skulle jo bare gå en tur.

Det hjalp med sang, så den lille sky gik morgentur rigtig mange gange tilbage til Far og Mor, der heldigvis lige nåede at blive færdige med akvariet. Næste gang skal vi have mad med, uanset hvor kort en tur vi skal gå.





Hjemme igen, havde Anders konstateret at printeren ikke bare var gået i strejke. Den var slidt i smadder. Rent mekanisk. Da vi begyndte at regne efter, har den tjent os godt - i mange, mange år. Så det er helt i orden den ikke kan mere.

Jeg bruger printeren tit. Altså tog jeg til printerland og fandt en ny. Jeg fandt også en ny køkkenvægt. Den gamle sang samme sang, om år på bagen og god brug, som printeren.

Nu kan jeg printe og veje.

Og undervejs svandt dagslyset, og lampen må derfor vente.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar