fredag den 8. februar 2019

Der er skønt i Aarhus


Weekendens besøg i Aarhus sidder stadig i kroppen, og sætter tanker i gang om kommende ture ud i landet.





Jeg føler mig rimeligt kendt i Aarhus, men denne gang lykkedes det mig alligevel at ende et sted jeg aldrig havde været før. Jeg skulle jo træne. Michael kørte, så skulle jeg selv finde tilbage.

Jeg trænede, allierede mig med Google, mødte det lille tog, og fortsatte mod Klostertorvet, Garnkisten efter strømpegarn og Salling, hvor en julegave heldigvis godt kunne byttes.

Efter mine gøremål fandt jeg sporvognen tilbage til Lisbjerg og den skønne udsigt i nybyggeriet på toppen af en bakke. Jeg kan godt lide sporvogne, og har slet ikke noget mod tanken om sporvogne på tværs af S-togssystemet, som nogen vist nok planlægger.







Senere på året, når solen for alvor dukker op og sommeren står for døren, skal vi til Jylland igen. Denne gang skal vi længere væk. Vi skal til Aalborg. Der kommer skibe til byen, skibe med høje master og sejl. Jeg har lovet Anders for flere år siden, at vi skal derop.

Jeg tænker vi snart skal finde overnatningsmuligheder og kigge på hvad vi ellers skal se, når turen går mod det nordlige Jylland. Vi tager gerne mod gode råd, for selvom jeg kan finde rundt i Aarhus, og selv kan finde på i den del af landet, er jeg langt mere på udebane når turen går godt hundrede kilometer længere nordpå.

Vi skal nok selv finde på, men gode ideer er altid velkomne og dejlige at få.





4 kommentarer:

  1. Aalborg er meget bedre end Aarhus, så glæd dig. Prøv ex. cafe Baco, Vesteraa 7. Alt koster en 20'er, kaffe, bagels, etc. Jeg nåede ikke derind sidste gang, jeg var i Dbl. A, men skal da helt klart prøve en dag.
    og tjek hotels.com for tilbud. En gang imellem kan man få gode hotelværelser til billige penge.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, overnatning er helt klart en af problemstillingerne. Jeg har en ide om at det er dyrt at bo i Danmark, for ikke at tale om at spise. En tyver for alting er ikke dårligt i den betragtning :)

      Slet
  2. Nu ved jeg jo ikke, hvad der interessere dig ud over garn og strik og det har vi godt nok ikke se meget til de gange, vi har besøgt Aalborg, men må jeg foreslå Aalborg Zoo, den nok landet hyggeligst zoo, derfra kan I gå via et grønt område til Aalborgtårnet, hvorfra der er en hel fantastisk udsigt, derfra kan I så gå til kongrescentret, i hvis have I vil finde "de syngene træer" samt diverse kunstværker.

    Er I mere til by så er Aalborg museum ret hyggeligt og I skal i hvert fald ikke skyde jer for at oplever resterne af klosteret under gågaden, det koster 20,- at tage elevatoren ned til det også selv om den er helt fyldt op.

    Endelige er der søfartsmuseum, hvor vi brugte en hel dag og bagefter gik vi en dejlig tur langts mad kajen.

    Det er i hvad fald de ting, vi gerne vi gense, næste gang vi besøger Aalborg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tine, det er lige præcis sådan noget, syngende træer, søfartsmuseum og klosterrester kommer nemt på vores liste over ønsker :)

      Slet