tirsdag den 21. juni 2011

Cyklus og hormoner


Efter mange år fyldt med kvindelige hormoner har jeg fået et indblik i hvordan sådan nogen fungerer. For eksempel er det gået op for mig – og når jeg taler med andre, har de ofte samme oplevelse – at menstruationer har det med at være mere hver tredie måned.


Utterslev mose maj 2011


Jeg har ingen anelse om hvorfor, men helt sikkert mere – i forståelsen kraftigere, strærkere smerter, mere oppustet og en vægt der stiger mærkbart i forhold til andre måneder.

Jeg synes det er mærkeligt, og det kommer hver gang bag på mig. Men jeg har dog efterhånden lært at det bedste er at sluge et par piller og ligge helt stille, eller allerhelst bare falde i søvn.

Så det gjorde jeg i går. Heldigvis – eller ikke, det er vel et spørgsmål om prioritering -lod smerterne til at holde sig væk til efter arbejdstid. Resten af dagen og aftenen duede jeg så ikke rigtigt til noget. Emilie puttede med og læste højt, mens resten af husstanden fint var i stand til at klare sig selv.

Nu er jeg frisk, klar til endnu en dag – og det er slet ikke så ringe endda.

God tirsdag til jer alle.

4 kommentarer:

  1. Og vi skal lytte til vores krop og passe på den!

    SvarSlet
  2. Det skal vi - det er nemlig vigtigt :)

    SvarSlet
  3. Ja, lige mine ord. Heldigvis lyttede du. Nogle gange kommer det bag på mig, at nu skal jeg bruge en buksestørrelse større og at jeg bliver så uendelig træt, men så går der en prås op for mig...
    Klem

    SvarSlet
  4. Godt jeg ikke er den eneste, Mette :)

    SvarSlet