mandag den 27. maj 2024

Masker på en søndag - Uge 21

 

Ugen kort:

  • Ugen startede i Lund, hvor den forlængede weekend gav os endnu en dag at tulle stille rundt i byen. Vi spiste frokost i Stadsparken, hvorefter vi gik mod stationen og omkring klokken to fandt toget mod København. 
  • Temauge er sjovt. Og hårdt. Og mest fyldt med børn, der synes det er sjovt. Der er også nogen som synes den kendte hverdag er bedst. 
  • Gentagelse er godt. Fortæl hvad vi skal, igen og igen og igen :)
  • Jeg hentede Oscar. Anders købte ind, desværre havde fiskehandleren lukket. Barnet var ikke helt tilfreds med de manglende fiskefrikadeller. 
  • Temauge betyder tidlig ankomst hver dag, så Emilie afleverede barnet i SFO.
  • Jeg lavede bål. Jeg vidste ikke hvor meget jeg havde savnet det. Det er helt fint, det ikke er hver uge, men jeg gider godt en gang imellem. 
  • Børnene lavede snobrød, og lavede dejen selv. Næste gang skal de nok lave lidt mere pr gruppe.
  • Jeg lavede ikke kun bål, jeg var også en tur på Frilandsmuseet. Igen noget jeg godt kan savne. Det var en skøn tur. 
  • Jeg har været på jagt efter stof. For længe, længe siden syede jeg en nederdel, som jeg har lyst til at genskabe. Det betød temmelig meget cyklen rundt lørdag, inden jeg opgav. Bomuld med fine prints er ikke nemt at finde.
  • Jeg troede biblioteket holder åbent om søndagen. Men det er åbenbart kun i vinterhalvåret. 










Læse:

Uden biblioteket åbent, mangler jeg noget at læse i. Jeg færdiggjorde første del af historien om Storm og Katrine i dag, og anden del venter på at blive hentet. Det må så blive i morgen.

Det var en af den slags historier, hvor gerningsmanden afslører sig selv undervejs. De opklarede sagen, men opklarede de den så alligevel. Der er mange løse ender, og jeg tænker at hele baghistorien og alle de løse ender lever videre i den næste del. 


Strikke:

I mit lager af garn, har jeg haft to små fed yak liggende en del år. Jeg tror ikke det er ren yak, jeg tænker det er blandet med uld, sikkert af merinotypen. Jeg har ingen banderole, skilt eller andet, der fortæller mere. 

Jeg fandt det frem for et stykke tid siden, vidste jeg ville strikke et lille sjal/tørklæde/halsklud som stort som garnet rækker. Jeg vidste ikke hvordan det skulle se ud, og lod det ligge, til jeg fandt ud af det. 

Med turen til Sverige sidste weekend, dukkede behovet for et lille stykke strik op, og nærmest samtidig vidste jeg hvad yak-garnet skulle bruges til. Jeg strikker Vigga Scarf, det er hyggeligt. 

Jeg nåede et godt stykke i weekenden og med temauge, bål i pauserne og en enkelt turdag med S-tog frem og tilbage, voksede det godt i løbet af ugen. 

Det er en af de typer tørklæder, der har et lige stykke i midten. Jeg er ikke så god til lige stykker i midten, jeg kan godt lide oplevelsen af en trekant. I stedet for at strikke lige, fortsatte jeg derfor udtagningerne i den ene side, indtil jeg kunne veje mig til at være cirka halvvejs. 

Nu tager jeg ind, der hvor jeg før tog ud, og tænker at anden halvdel er lettere at overskue end den første, for nu ved jeg hvor mange gentagelser der skal til, inden sidste del, der har indtagninger i begge sider.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar