søndag den 19. maj 2024

Masker på en søndag - Uge 20

 

Ugen kort:

  • Mellem mange halve og kvarte uger, var den her hel. Og så alligevel.
  • Næste uge har vi temauge. Alle på 6. årgang skal i løbet af ugen en tur på Frilandsmuseet, og jeg tænkte at de derfor også alle skulle prøve at spinde på håndten. Desværre kom fredagsholdet ikke gennem processen, for fredag var ikke en hel almindelig dag. 
  • Fredag var 9. klasses sidste skoledag, og det var spændende at opleve hvordan det gøres på en ny arbejdsplads. Der var gode oplevelser og nogen jeg ikke var helt så imponeret af. Jeg har kun et sammenligningsgrundlag, og sammenligner det gør jeg. Åbenbart. 
  • Jeg har været en tur i Klubben, det er et fint sted. Vi har ledt og ledt efter en mulighed for bål, men med nye førskolebørn var bålet hos SFOI ikke en mulighed, vi kunne finde muligheder i nærheden, der koster en masse penge og jeg endte derfor ved Amager Naturcenter. 
  • Knap havde jeg sagt det højt, før eleverne fortalte at der lå ikke mindre end to muligheder lige om hjørnet. Den enen var Klubben, den anden en af Københavns bemandede legepladser. Jeg blev fulgt til Klubben, som gerne låner deres bålplads ud, men den er meget lille, i stedet har jeg lavet aftale med den bemandede legeplads, vi har lånt snobrødspinde i Klubben og aftalt brænde med SFOI. Det er næsten styr på det hele. Jeg skal bare lige lave et lille puslespil om bålets udviklng i forhold til madlavning og en plan, andre også kan bruge. 
  • Vi havde lærermøde og mødtes i kommende teams. Det er rart at vide hvad jeg skal efter sommerferien, og vildt spændende med nye teammakkere. 
  • Jeg hentede Oscar i SFO. Det var ikke let at finde ud af hvor han opholder sig, men nu ved jeg det til næste gang. Han havde i øvrigt ikke travlt med at komme videre, men var i gang med at udvikle en leg sammen med et par andre drenge. 
  • Hjemme gik han helt omkuld. Det er hårdt at starte i SFO. Han overnattede og onsdag havde Emilie tid til at aflevere. 
  • Senere på ugen susede jeg meget hurtigt af sted hjemmefra, for at hente endnu en gang, da der opstod en akut mangel på hentere, og jeg var nærmest.
  • Vi holdt teammøde og fik det overordnede på plads til næste uge. Jeg skrev hjem til forældrene og kunne mærke et savn efter at skrive ugeinfo hver fredag. Vi nåede at snakke kort om, at der måske skal indføres en mere regelmæssig info til forældre. Det kunne passende starte efter en temauge. 
  • Jeg fik gennemført den sidste del af GDPR-kurset, som alle medarbejdere skal gennemføre og som kun tilgåes online på skolen. 
  • Tøserne mødtes og vi spiste italiensk på den skønneste lille italienske restaurant i Vanløse. Vi har planlagt at mødes igen om en måned og er stadig enige om at en gang om måneden ikke er for tit. 
  • Med pinseweekenden for døren, pakkede vi os sammen og tog toget til Lund og to overnatninger, inden vi tager hjem igen i morgen. 
  • Jeg var sikker på vi kunne trække en billet i automaten på Hovedbanegården, men det var ikke så let som forventet. Billetautomaterne vil kun udskrive billet til Malmø, og da jeg endelig fandt en automat, der anerkendte Lund som destination, ville den have lige under tusind kroner for to voksne. Og det var kun udrejsen. 
  • Heldigvis er der stadig en mulighed for bemandet billetkøb på Hovedbanegården og jeg endte med en returbillet for to voksne til Lund for 348,- Se det er en noget anden pris. Det andet virkede helt forkert. 
  • Der er skønt i Lund, vi nyder solen, har dasket gennem byen, og har stadig god tid i morgen, inden vi vender næsen hjemad. 










Læse: 

Elins Død af Sara Blædel var hurtigt læst. Gensynet med Louise Rick var hyggeligt og samtidig er det tilpas længe siden jeg læste forløberen, at jeg delvist har glemt, hvad der tidligere er sket, og måtte stykke sammen undervejs. 

Med en bog afsluttet er det tid til en ny. Protokollen af Micheal Katz Krefeld handler om terror og PETmanden Nikolaj Storm, der skal forhindre attentater. Denne gang lykkedes det ikke, en bombe er sprunget, midt i København og han arbejder på højtryk sammen med sit team.

Og så er der Katrine, vicekriminalkommisær, anklaget for vold og som står over for at miste sit arbejde. Jeg kan læse bagpå bogen at de ender med at arbejde sammen. Det kan godt gå hen og blive spændende. Baseret på det lidt, jeg indtil videre ved om dem hver især. 


Strikke: 

Det er ikke en hemmelighed at Emilie har garn på lager til mere strik. Meget mere strik. Hun har mange ønsker, og det kan jeg godt forstå. Det er efterhånden et stykke tid siden, der har været Emiliestrik på mine pinde, og hun synes det er på tide. 

Med en weekend i sigte og igangværende projekter, der kræver lidt for meget tankevirksomhed, eller er lidt for store, virkede det som et godt tidspunkt at slå op til noget nyt. Noget nyt blev Skogsbærjakke af Fabel Knitwear, som har ventet længe. 

Emilie har selv købt garnet, så Håndarbejdscentret lukkede i Rødovre og der var en del rabat. Alpakka-Silke fra Sandnes Garn tilsat en glimmersytråd fundet i Sommerfuglen - de havde også nedsatte priser. 

Foreløbig tegner det godt, og selvom glimmertråden er meget tynd, giver den lige lidt spil til det bløde garn. 


 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar