mandag den 24. maj 2021

Masker på en mandag - Uge 20

 

Næsten rettidigt, kan man sige...


Ugen kort:

  • Mandag startede med smerter, søndag var i virkeligheden ikke meget bedre.
  • Lægen blev besøgt mere end en gang - jeg tror min kvote for de næste tre år er brugt op.
  • Der er selvfølgelig lige den tid jeg skal have, når stingene skal pilles ud. 
  • Skolebestyrelsen holdt endnu engang online møde. Det sidste for mit vedkommende dette skoleår - jeg har uddelegeret årets sidste møde, der falder på min fødselsdag.
  • Oscar blev udsat til torsdag - fordi skolebestyrelsen - og endte med at blive helt aflyst.
  • Jeg satser stærkt på at se ham i morgen.
  • Både SFO-leder og skoleleder viste tegn på bekymring, og umiddelbart talte vi om en delvis sygemelding - bare til vi vidste mere.
  • Akutmodtagelsen i Herlev fungerer fint til strømpestrik.
  • Emilie lovede straks at hente min cykel hos lægen, mens jeg fandt bussen mod Herlev.
  • Fredag morgen var Berit klar i nattøj, da hun kørte mig derud igen.
  • Fredag var en blanding af ventetid, strik, uvished og en operation, der kom ind fra højre.
  • Havde du spurgt mig mandag var operation ikke på programmet, sådan set heller ikke torsdag.
  • Jeg er sygemeldt hele næste uge.
  • Gennem de sidste mange år har min galdeblære bygget en perle på størrelse med et lille hønseæg.
  • Nu er både æg og galdeblære væk.
  • Mit kamera er fyldt med billeder af færdige projekter, det er på tide at få præsenteret.
  • Måske de kommende dage giver tid til det.
  • Jeg tror på bevægelse og gik to gange rundt om blokken søndag eftermiddag.
  • Jeg går langsommere end jeg husker min mormor nogensinde har gjort.
  • Min mor kom forbi med blomster, gaver og knus.
  • Det føles som om det går fremad.
  • Jeg er nok lidt utålmodig,











Læse:

Jeg læser Et Rige af Tåge og Vrede  - anden del af fantasyserien om mennesket Feyre, der ender med at leve blandt elvere i en magisk verden. Jeg er stadig ikke helt sikker på om jeg egentlig gider læse den, og bliver alligevel opslugt af historien, som på en eller anden måde formår at blande både eventyr og spænding.

Den er sådan set hyggelig nok. Jeg læser jo videre (og har tredje bind liggende), men jeg er mere til krimi. På den anden side er den helt fin til min nuværende tilstand. 

Jeg tror bare jeg læser videre, og bliver ved med at synes de er ualmindelig længe om at finde ud af at kysse hinanden. 


Strikke:

jeg har længe haft et øje på Sorrel. Jeg har hele tiden vidst den skulle blive en cardigan, og havde en ide om at jeg skulle finde smukt håndfarvet garn til den, når det igen bliver muligt at komme ud og se på garn i større stil. 

Var det sidste uge, eller var det forrige uge jeg pludselig kom i tanke om det håndspundne blå/grønne fadede garn jeg spandt sidste år, som egentlig havde en anden plan, der blev forkastet og garnet gemt væk, til det rigtige dukkede op? Jeg kan ikke huske det. Men jeg er ret sikker på det rigtige er dukket op.

Jeg havde lavet en strikkeprøve, da jeg torsdag aften endte med at vinde de resterende fed op og lave en udregning - og jeg har regnet en del, lavet en del om, som forhåbentlig ikke kommer til at kunne se, men betyder at den færdige trøje sidder godt på mig.

Jeg nåede at slå op, strikke en kort ribkant og den første mønsterrapport, inden jeg pakkede sammen, gik i seng og var klar til en lang dag på Herlev i fredags.

Da klokken var to, og jeg holdt op med at strikke var jeg halvvejs gennem den første fade, og på en eller anden måde er projektet gået hen og er blevet mit recovery-projekt. 

Lige nu orker jeg ikke at strikke så meget, men jeg tænker det kommer, som ugen bliver ældre. Spændende hvor langt jeg når, inden jeg er tilbage på arbejde.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar