mandag den 31. maj 2021

Masker på en søndag - Uge 21

 

Ugen kort:

  • En hel uges sygemelding, 
  • Længere og længere gåture.
  • Mindre og mindre ondt.
  • Mere og mere spat af at være hjemme.
  • Jeg har trappet ud af det smertestillende.
  • Jeg kan cykle.
  • Et enkelt møde var bedre fysisk, og med tanke på at finde ud af hvor meget jeg egentlig kunne, kørte jeg ud til skolen.
  • Det kom bag på mig hvor træt jeg blev.
  • Oscar har bestilt dyrepasta til på tirsdag - han var ikke imponeret af tarteletter.
  • Jeg kunne komme ned på gulvet og lege.
  • Jeg har fået første vaccine.
  • Eneste bivirkning var ømhed omkring indstriksstedet.
  • Det gik over efter et par dage.
  • Frem til torsdag var der ikke meget strik på programmet.
  • Til gengæld en del træthed.
  • Jeg har læst en del.
  • Og endda spundet - i dag.








Læse:

Jeg er alligevel blevet lidt fanget af Sarah J Maas' univers af eleverne og mennesker, det gode og det onde, liv og død, og kastede mig over tredje del. 

Ind imellem er det lidt søgt, lidt for teenageagtigt - på den anden side er historien vist oprindeligt møntet på ungdommen, såh...

Mon de vinder kampen, hvor mange må bukke under, og lykkes det at samle alle mod en?

Der er en bog eller to mere i serien, men de står ikke på bibliotekets hylde, er måske ikke engang oversat. 


Strikke:

Jeg strikker strømper til Anders. Han valgte selv garnet, valgte selv mønstret - mellem dem, jeg havde fundet. Mønstret hedder Peregrin Socks og er nummer to strømpe fra kompendiet Fellowship of the socks. Ni strømper, en for hver af de ni medlemmer af broderskabet, der drager ud for at redde verden.

Han valgte også selv garnet, farvet af Frydefuld.dk. Der ligger et par nøgler mere og venter  - formentlig på flere snoninger.

Jeg er ikke sikker på Anders vil have dem alle, men der er masser af snoninger og snoninger tæller højt i Anders' verden.

I den forgangne uge er de ikke vokset meget. Jeg har heldigvis ikke travlt. Og Anders venter gerne.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar