mandag den 28. juli 2014

Tilbage på pinden igen


Det var dejligt at komme på arbejde igen. Jette og jeg åbnede i morges, og havde masser af tid till knus og snak inden de første børn kom.


Altanen - juli 2014


Senere støde andre til og med fem voksne og syv børn er der masser af plads til ar rydde op, og gøre rent og flytte rundt. Mens Jette havde gang i projekt-gørt-alle-vores-bageplader-rene, gik jeg ind i den tidligere Café, nu fremtidige Hobby og fortsatte de kæmpe arbejde Lotte har gjort, mens jeg har været på ferie.

Jeg flyttede rundt, flyttede op og flyttede ind. Efter fem flyttekasser og lidt mere gik jeg kold - eller varm. Jeg tog ganske simpelt mig selv i at flytte rundt på det samme. Altså tid til pause og mere koldt at drikke, tænke jeg og pludselig var det frokost.

Jeg nåede aldrig længere, så skulle jeg hjem, men i  morgen er der atter en dag. I morgen åbner Jette og jeg igen, i morgen skal jeg igen åbne mindst fem flyttekasser og sætte indholdet på plads og i morgen er det spændende om jeg kan huske navnene på de nye børn der dukkede op i dag.

Man har jo lov at håbe...

3 kommentarer:

  1. Det er bestemt dejligt at have ferie, men det er også dejligt at at komme tilbage til hverdage også selvom det er en meget varm tid at flytte rundt på flyttekasser. Dejligt at der ikke var så mange børn, så der er tid til at få alt på plads :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina., det kan godt være lidt kedeligt med så få børn i ferierne. Men på den anden side betyder det at børnene har andet at lave, og formentlig er sammen med deres forældre eller anden familie, og det er i grunden meget bedre end at blive passet af fremmede voksne - omend de voksne efterhånden slet ikke føles som fremmede :D

      Slet
  2. Der findes nu heller ikke noget, som at vende tilbage efter en ferie med fornyet energi til at kaste sig over alt det man ellers ikke får gjort :-)

    SvarSlet