lørdag den 21. december 2013

En lille smule julestemning


Julestemning i vinduet


Jeg plejer ikke at pynte meget op. Bare lidt. Og alligevel fylder det mere, end jeg egentlig tror.

I år har jeg ladet være. I år skal vi ikke holde jul hjemme, dagene er spurtet forbi med en fart jeg ikke helt forstår, og når jeg rammer hjemmet, er jeg tæt på at gå omkuld. I år lod jeg være, fordi Anders egentlig ikke kan lide jul, og jeg synes han også skulle tilgodeses.

Selvom jeg faktisk slet ikke har haft tid til at nyde, skulle jeg have pyntet, kan jeg i bagklogskabens fine lys se at det har manglet. Der har behøvet være meget. Bare en lille bitte smule.

Anders må finde sig i det næste år.


Julestemning i vinduet


I går startede juleferien. I dag havde vi tid. I dag fandt en lille smule julehygge plads. I dag viste den ekstra gardinstang i den lille stue sit værd.

Fire af de kedelige grønne lysholdere med kugler i enderne. Og fire lys af den slags, der brænder alt for hurtigt. De første fire er skiftet ud, og om lidt sætter jeg fire nye i.

Og Anders har indrømmet, at han faktisk synes det er hyggeligt.

4 kommentarer:

  1. De fire lysholdere er fine og der er så lidt jul over dit arrangement, at du kan sige til Anders, at det ikke er julepynt hihi. I år har jeg heller ikke meget fremme, så lidt at alle har bemærket det...men sådan blev julen 2013 altså....året med lidt pynt fremme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt Anne, men af en eller anden grund kender jeg rigtig mange, der ikke har haft julepynten ret langt fremme i år. Gad vide om det er en virus eller trend, og det hele så vender stærkt tilbage næste år?

      Slet
  2. Wauw, det ser da super hyggeligt ud og de lyseholder er da bare så fine. :-)
    Vi har faktisk heller ikke pyntet så meget i år, for vi har jo for det meste bare været os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle jeg have gjort for længe siden Catarina.. jeg synes faktisk det er så hyggeligt, at de måske får lov at blive længe efter julen er slut :)

      Slet