mandag den 17. januar 2022

Masker på en søndag - Uge 2

 

Ugen kort:

  • Ugen var af den slags med ikke mindre end tre tidlige dage, mandag meget tidligt. Ikke så mærkeligt jeg var pænt træt, da jeg nåede fredag.
  • Mandag startede tidligere end tidligt (jeg er ikke morgenmenneske) med bål i mærket, gyserhistorier og snobrød til morgenmad. Det var så hyggeligt. Og lidt koldt til sidst.
  • Et par gamle opslagstavler er ved at blive omdannet til nye, sjove opslagstavler i figurform til udeskoleopslag.
  • Stiksaven sviner temmelig meget, men virker ellers fint til gamle masonitplader fra kælderen.
  • Godt der er sug til rengøring i sløjdværkstedet.
  • Samme sløjdværksted har været godt besøgt, da ugen ikke kun indeholdt de vanlige timer men en hele tematorsdagen med masser af tid til save, slibe og bore. De første elever blev færdige med de første børster - og startede nummer to. 
  • Nogen kan nå to børster, og blive udfordret på den næste. 
  • Henrik fyldte 58, og er nu klar til seniordage. 
  • Det gik op for mig at min forventning til min ene klasse, slet ikke kan indfries Altså skal der ske noget andet.
  • Jeg har hæklet fem rækker på det hæklede tæppe, og følger dermed efter to uger stadig planen.
  • Emilie var forbi en af de lokale genbrugser og fandt os en æbleskivepande, den er ikke af støbejern, men den duede alligevel til projektet.
  • Det betød at fredagens bål bød på pizzakugler eller -bomber. De var hverken kønne eller lette at håndtere, men de smagte fint. Så det er nok mest noget med håndelaget.
  • Weekenden er brugt på så lidt som muligt, mens Emilie har været på arbejde på plejehjemmet.








Læse:

Der er sket et og andet i opklaringsarbejdet. Personer viser sig at have mere til fælles end først antaget. Biler bliver brændt ud, folk bliver mishandlede og lig dukker op. 

Hænger drabene sammen? Wisting tror det, politichefen har dømt det ude. Hvem får ret, og følger Wisting den slagne vej? (Jeg tvivler)

Samtidig er Wisting blevet noget mere sympatisk. Han har gjort sit liv op, er ved at tabe sig og husker Ingrid derhjemme. Han er ikke mere hellig, end han stadig glemmer tid og sted, men der er håb i forhold til den mand, jeg mødte i den første bog, og som med mellemrum irriterede mig voldsomt. 

Jeg læser så hurtigt jeg kan, for biblioteket har sendt flere bøger i min retning, som ikke kun skal hentes, men også skal afleveres igen. Ikke et ord om, at jeg selvfølgelig kunne lade være med at bestille mere end jeg kan nå at læse ad gangen - men jeg er altså ofte nok lidt optimistisk i den retning. 


Strikke:

Jeg er vild med at Maja har fortsat strømpesamstrikken igen i år. Årets første strømper er Diamantstrømpen af Knitwear by MAKI

Det er et superhyggeligt lettilgængeligt lille mønster, som jeg selvfølgelig har lavet om på. Jeg kan ikke forstå at siderne skulle være så kedelige, når resten ikke er det, og fortsatte derfor smockmønstrret hele vejen rundt. 

Jeg strikker i garn fra A Knitters World købt på Fiberfolk i Roskilde i sommers. Farven hedder Rainy Day og garnet har ud over nylon også mohair i blandingen. Det er super lækkert at strikke af.

Hælen på den første strømpe er rundet og jeg har byttet den vendestrikkede hæl ud med en hæl med flap. De sidder altså bedst på mine fødder - og jeg synes også de er pænere.

Jeg har et par uger endnu inden de skal være færdige. Næste uge byder på et par møder, der giver god tid strik. Altså er der en pæn sandsynlighed for at strømpe nummer to er på vej inden længe.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar