søndag den 2. januar 2022

Masker på en søndag - Uge 52

 

Ugen kort:

  • Juleferie, med alt hvad det indeholder af så lidt som muligt. 
  • Julen blev pakket væk og Emilie tog til Fyn efterladende os til en uges tosomhed. 
  • Jeg måtte cykle hurtigt og løbe ad trapperne til toget med julegaverne til Josefine, som hun havde glemt at pakke med. Det lykkedes i sidste øjeblik.
  • Tirsdag var Oscardag, ganske som vi plejer. Ikke helt som vi plejer, hentede jeg ham hjemme, hvor han havde ferie med mor, så far kunne køre direkte fra arbejde. 
  • Det gav mulighed for mere tid og mere leg.
  • Jeg gennemgik alt mit garn, fik ajourført opgørelserne og samlet nogen af de mindste rester i farveorden. 
  • Jeg speedstrikkede en trøje til Oscar af nogen af resterne. Endnu en er lige om lidt på vej. 
  • Jeg nåede en legeaftale med Sille og Rose. Igen er det alt for længe siden. 
  • Jeg har været på skolen og fodret Bob og Olga tre gange.
  • At være på skolen gav plads til at lege med træ og flere børster i sløjdlokalet.
  • Høj musik og træarbejde er en god kombination.
  • Fredag kunne jeg igen hente Oscar til weekend hen over nytåret. Vi har hygget, lavet sjov og leget både ude og inde. 
  • Han kan ikke lide fyrværkeri. Eller rettere han kan ikke lide de høje lyde, stjernerne på himlen gider han godt kigge på.
  • Vi indrettede med en pude på spisebordet, så han kunne sidde ved vinduet med fødderne på radiatoren og kigge ud.
  • Knaldperler er et hit.
  • Alt for meget larm er svært at sove fra, så da han vågnede omkring midnat, bænkede vi os i sofaen og så LEGOdinosauere i fjernsynet en times tid.
  • Han sov længe lørdag.
  • I dag er han afleveret hos et forældresæt der glædede sig over at have haft et par dage alene med tid til festligheder og restitution.
  • Af angst for at skoleeleverne alligevel ikke skal i skole onsdag, ligger der en næsten færdig plan klar for online håndværk og design.
  • Siden min mor har købt billetter til sommerens tur til Island, er den ene smukke trøje efter den anden strikket i Letlopi dukket op.
  • Jeg tænker det godt kunne være noget med at pakke så lidt som muligt i så stor en kuffert som muligt. 
  • Samtidig er jeg ikke sikker på om ikke den der plan, om at garnlageret gerne skal blive bare lidt mindre i løbet af året, skal inddrages for i år.










Læse:

Wisting har en følelse af at løbe panden mod muren igen og igen. Til tider sker der alligevel gennembrud.

Til trods for de høje tanker om sig selv, er der dog tider hvor han bliver mere menneskelig og giver udtryk for glæde over sin kone. 

Jeg er mest interesseret i hvad de der nøgler passer til.


Strikke:

Da jeg var på kanalrundtfart fik jeg et nøgle strømpegarn med glimmer fra Lang Yarns. Jeg lovede Rie at det en dag skulle blive strømper til hende. Da jeg i sidste uges testrække havde brug for et nemt stykke strik, blev glimmeret fundet frem.

Jeg fandt et forholdsvis enkelt mønster og troede at garnet ville være mere uroligt strikket op. Jeg er ikke så god til selvmønstrende eller selvstribende garn, men jeg synes faktisk det her er af den pænere type. 

Lige nu kunne der godt være mulighed for at hun kan få dem, næste gang vi ses. Hvilket formentlig er tidligst onsdag.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar