torsdag den 27. juli 2017

Farvel til de japanske piger


For otte år siden udloddede Hanne en pung. Jeg lagde glad og gerne en lod i bøtten, og stor var jublen, da jeg var den heldige vinder





Siden har pungen været en fast bestanddel af mit udstyr. Den har holdt styr på penge, kort og pas, sammen med alt det skrammel jeg også får samlet sammen og stoppet i min pung.

Det er efterhånden længe siden de japanske piger begyndte at give op. Det startede med et lille hul, og som tiden gik, blev der mindre og mindre sammenhold.

Mere end én i omgangskreds og familie har opfordret til at sy en ny. Men der var det der med, at jeg ikke kunne tage mig sammen til at sy.


Så det skete ikke.





Dagen efter jeg syede de fire projektposer, klippede jeg til en ny pung. En model med flere rum.

Det har så ligget siden.


I dag syede jeg det sammen.

Det tog ikke lang tid.





Alle mine kort, penge og pas holdt flyttedag for ganske kort tid siden. Det nye hjem passer helt perfekt. Jeg skal nok lige vænne mig til de nye omgivelser.

Og fælde en ganske lille tåre, når jeg om lidt siger endeligt farvel til de japanske piger.





Jeg har altså været glad for dem Hanne :)




2 kommentarer:

  1. Åh, det river jo næsten i hjertet, når det kommer så vidt, at det er eneste udvej! Kan du ikke applikere en pige eller to over på ét eller andet?!
    Men efterfølgeren er smuk, som den bør være.....
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg tror den har udtjent sin værnepligt :)
      Og der er vist ikke en eneste hel pige tilbage...

      Slet