tirsdag den 25. september 2012

Valg helt ude på kanten


Mit tæppe manger kun den endelige kant. Men hvilken.


kant1

Den genkendelige muslingekant


Jeg ender altid med muslinge. Men hvorfor ikke prøve noget nyt.

Med lidt hjælp fra Pinterest er det lykkedes mig at finde nogle alternativer.

Alternativerne er prøvet af. Med hvad skal det være.

Skal det være den kronelignende fligede kant, der er forholdsvis hurtig at lave. Kanten som jeg fandt på Crochet Spot. Jeg har ændret en lille bitte smule i mønstret, men kun fordi, det faldt mig lettere, og jeg synes det virkede bedre.


kant2

Fine kroner på række


Eller skal det være Miss Abigail's zig-zagkant. Den er nem at lave, men jeg er lidt usikker på, om jeg har garn nok.


kant3

Den takkede kant med lufthuller


Jeg hælder vist mest til den sidste. Men for nu får de tre prøver lov at ligge til skue, mens jeg overvejer lidt mere.

6 kommentarer:

  1. Faktisk en god ide at lade de prøver ligge lidt og modne.. jeg holder nu meget af muslingekanten :)

    SvarSlet
  2. 3 rigtig gode forslag og en god ide at kigge på lidt forskelligt. Jeg tror nu jeg ville vælge muslingkanten i dette tilfælde, men det er jo smag og behag.

    SvarSlet
  3. Selvom jeg godt kan forstå tanken med at prøve noget nyt, så synes jeg helt klart bedst om muslingekanten.

    SvarSlet
  4. Jeg er glad for, at I alle synes bedst om muslingekanten. Men jeg vælger nu alligevel en anden.
    Dels for at prøve noget nyt, dels fordi jeg allerede har lavet et tæppe over samme form, og det har muslinger i kanten :)

    SvarSlet
  5. Jeg synes at de små kroner er ret fine, dem ville jeg vælge. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, jeg synes også de er fine, men jeg har alligevel valgt kant nummer to, som jeg synes virker godt til resten af tæppet :)

      Slet