mandag den 24. september 2012

Den skaldede frisør


Weekenden handlede først og fremmest om at fejre min søsters fødselsdag. Hun havde været så sent ude, at den eneste, der kunne komme, var mig.


denskaldedeplakat


Jeg foreslog derfor en tur i biografen, og Ann-Dorthe slog til, bestilte billetter på sofarækken og da klokken slog halv fem lørdag, sad vi klar i Næstved bio med cola og popcorn, til underholdning med Trine Dyrholm og Pierce Brosnan.

Den skaldede frisør er en hyggelig lille film, befolket med et hav af ubehagelige personer - der for alles vedkommende blev spillet fantastisk. De opvejes af de langt mere behagelige personer, der for fleres vedkommende kæmper med personlige problemer.

Det er ikke en dyb, tankevækkende film. Men jeg synes den var god. Der var lækre billeder fra Italien og gode replikker, der ikke glemmes med det samme.

Selve plottet er forholdvist gennemskueligt. Jeg blev ikke overrasket nogen steder, men det betød ikke at filmen blev ringere. Måske snarere tværtimod.

2 kommentarer: