lørdag den 28. november 2009

De første julerier


ugler

Jeg holder som regel på at der ikke skal jules i mit hjem, før december gør sin entre. Men når adventstiden starter allerede i november, bliver starten rykket lidt. I dag skal kassen med juleting findes frem og Emilie har store planer om at fylde hjemmet med alskens julerier.

Det er vi så flere om at bestemme. Jeg holder på lidt, men godt og heldigvis er lageret af juleting ikke større, end det bliver til at holde på et plan, hvor vi også kan være her, uden at støde hovedet mod nisser overalt.

De sidste dage er der alligevel tænkt og begyndelsen blev allerede taget i går aftes, da Emilie og jeg sad alene hjemme og et par sider af Liselottes nytårsugler, der hastigt blev besluttede tilpas julede, blev klippet, lamineret og sat på tråd.

Morgenen startede med boremaskinen og skruer, før uglerne kunne få frit spil under hylden med ungernes portrætter.

adventsting

Også en adventsting er det blevet til. At lysene blev så høje var udelukkende et spørgsmål om at den lokale ikke kunne få afsat og pludselig havde hvide lys af ren stearin til ingen penge. Resten er stort set genbrug og ting jeg havde liggende.

Den grønne ugle er en gave fra min allerførste barnepige. Naboens datter, der passede mig dengang, jeg var to, og som inden hun flyttede hjemmefra og en anden nabopige overtog barnepasningen gav mig uglen, jeg siden altid har haft – uden dog af den grund at kunne huske hende. Nu kom den frem fra skyggen og får lov at hygge med hele julen.

advent og den grønne ugle

9 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne de høje lys - køb dem alle og brug som gaver :D
    Her er intet jul endnu - venter til skolen er forbi.

    SvarSlet
  2. Tak Losarinas mor :)

    Sister, der var ikke så mange og nogen var knækkede. Jeg reddede 5, så er der også et til en dekoration på arbejdet, og siden forsvandt resten i en fart :)
    Det lyder som en god prioritering at vente til skolen er slut med alt det julen kan bringe :D

    SvarSlet
  3. Skønt, Pernille - og rigtigt, rigtigt flot med de smukke høje (og ægte) stearinlys :-)

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med dit grønne "adventsfad", Pernille - og uglerne gør sig da smukt på din væg, synes jeg. Det er dejligt at se, hvad de bliver brugt til :-)

    SvarSlet
  5. Jeg siger bare tak fordi du deler Liselotte, det er så skønt at få det hele serveret på et sølvfad og bare kunne bruge løs, uden selv at skulle opfinde nyt :)

    SvarSlet
  6. Så dejligt at kunne pynte op - endelig. Dit adventsfad er rigtig flot

    SvarSlet
  7. Tak Mette b, jeg er rigtig glad for det :)

    SvarSlet