mandag den 28. marts 2022

Masker på en søndag - Uge 12

 

Ugen kort:

  • Anden klasse var ikke bare på besøg mandag, vi bød også på pandekager ved bålet fredag. Det var hyggeligt, intenst og en lille smule hektisk. 
  • Oscar mente kassen med køkkengrej bør have knapper, når den skal agere komfur. Jeg har skåret en kogeplade og malet den, og savet to knapper, der endnu mangler at få brændt tal og gennemskue montering. Jeg ved sådan set godt hvordan det skal gøres, det handler mere om at finde materialerne. 
  • Jeg havde en rigtig god snak med SFOlederen om en flok tanker der har banket på over nogle uger, om at flytte sig, få nye ideer og hvordan klubben kunne se ud præ-corona. Vi er enige om en proces skal sættes i gang. Mine kolleger er heldigvis enige, 
  • Vi havde valg til TR og AMR. jeg regnede ikke med at nogen ville stille op imod mig, men jeg kunne omvendt også godt mærke at jeg på ingen måde er færdig med at vokse i rollen og rigtig gerne vi fortsætte Det var mine kolleger heldigvis enige i, og jeg er klar til fire nye år som AMR. Det gik i øvrigt op for mig, at jeg vist er den eneste der har siddet en periode ud, i den tid jeg har været ansat på skolen. Det er alligevel lidt vildt.
  • For et par måneder siden satte vi en dato og lejede et sommerhus til april. I torsdags mødtes vi til planlægning af årets tøseweekend.
  • Fredag var der endnu en gang arrangeret brætspilsaften for interesserede. Det er altså hyggeligt.
  • Weekenden gav plads til ingenting, Det var rart.

 

 








Læse:

Inden jeg så mig om var et par kvinder forsvundet, et par mænd myrdet og det var svært at vurdere om der var en sammenhæng.

Endnu et par mænd var med til at sætte en dagsorden og Ruth så noget i en kollega, jeg simpelthen ikke forstod. Jeg tror ikke Ruth og jeg har samme referencer for hvad vi synes er interessant at være sammen med.

I politistyrken blev der sat ekstra ind, da det pludselig viste sig nødvendigt, og spørgsmålet er om Nelsons nye chef er så forfærdelig som han går rundt og synes. 

Jeg har læst færdig, havde ikke set slutningen komme og er endt med en cliffhanger med flere dimensioner, der betyder der simpelthen er nødt til at komme endnu en bog i serien.

Et opslag viser der er flere- må hellere en tur omkring biblioteket...

 

Strikke: 

Jeg har altid gjort en dyd ud af ikke at ligne alle de andre. Det betyder at jeg aldrig har ejet en BALL-trøje, gået i gulerodsbukser eller strikket en trøje på skrå. Men så så jeg en, på en podcaster - Kabistrik .

Den er altså fin. Jeg tog mig selv i at overveje om jeg måske havde garn liggende til projektet og kom i tanke om både det ene og det andet, Jeg havde et håb om at kunne strikke den ensfarvet sammen med en meget blød og fluffy alpaka, jeg har haft liggende meget, meget længe. Jeg havde ikke nok til en farve, så det er blevet to, og så håber jeg der er nok i det.

Ifølge opskriften skal jeg starte med otte trekanter, der hver er enten den nederste del af ærmer eller krop. når de alle er strikket, samles det hele og resten af kroppen strikkes rundt og rundt med indtagninger mod halsen. 

Jeg strikkede den første trekant, næsten efter opskriften. Undervejs begyndte jeg at undre mig over, hvorfor jeg skal otte enkelte trekanter og senere sy dem sammen to og to, i stedet for at strikke fire dobbelttrekanter - som også er trekantede, få en pænere sammenlægning og derefter strikke videre. 

Så vidt jeg kan visualisere, betyder det også at der kun vil være små huller under armen, som der nok vil være en opslagsende til at sy sammen med. 

Jeg har en færdig dobbelttrekant, har trævlet den første enkelte trekant op (efter billederne blev taget) og er begyndt at strikke dobbelttrekant nummer to.  

Der skulle have været en flok bobler i det lyseblå stykke. Jeg prøvede. Først opskriftens bobler, så to andre, men det blev bare ikke pænt. Nu er der ingen bobler, men i stedet et lille teksturmønster. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar