onsdag den 2. marts 2022

Benvarme til min mor

 

Efter alt for lang tid uden Oscar blev tirsdag dagen, hvor vi sås igen. Han var som altid klar til både det ene og det andet. Emilie har snedigt regnet ud at isbilen kommer forbi hos os hver anden tirsdag. Dagen i dag var dagen, hun gik ned og ventede, ringede op, hvorpå Oscar og jeg gik ned.

Han var pænt imponeret af en lastbil fuld af is, og hvor mon motoren var. Han valgte meget bestemt noget der lignede en Københavnerstang og synes det var helt fint at spise is til dessert.

Vi præsenterede ham for Pippi Langstrømpe, der flyttede ind, skulle på børnehjem og blev jagtet af de to lokale betjente Kling og Klang. Det sidste var han ikke vild med, vi måtte snakke om at de nok skulle komme ned fra taget, og da Pippi pludselig kunne løfte to betjente og en hest, var det alligevel lidt sjovt.

 

 

Dengang det var rigtig koldt spurgte min mor om jeg mon kunne strikke hende noget varme til benene. Jeg fandt resterne af det garn jeg i sin tid spandt til hende, og strikkede en hue af, frem, kombinerede med en tråd mohair og strikkede rib i i lange rækker. 

De har ligget og ventet et stykke tid, hun fik dem her til aften og tog dem på hjem. Hun var yderst tilfreds og jeg håber de varmede på cykelturen. 

 






 

 

Design: Benvarme i rib, jeg beregnede selv antallet af masker.

 

Garn: Håndspundet lammeuld købt i Berlin og mohair fra Stoff og Stil. 

Jeg brugte 90 gram i alt, 68  gram af det håndspundne og 22 gram mohair.


Pinde: 3,5 mm jeg strikkede dem begge på en gang med en lang rundpind og magic loop. 

Jeg er ikke tilhænger af to på en gang, men ville være sikker på at have garn nok, så jeg ikke endte med et ben, der var længere end det andet.

Jeg endte med at vænne mig til der - sådan. 

 

 

Størrelse: Jeg endte med at strikke cirka 39 centimeter rib med en omkreds på omkring 30 centimeter.


Bemærkninger: 56 masker - 2-2 rib og som sagt cirka 39 centimeter.

Jeg lukkede af med en syet stretchy bind off, fundet på youtube hos Well-loved-knits.


Vil du se flere billeder af benvarmerne, kan de ses på Ravelry






Ingen kommentarer:

Send en kommentar