mandag den 14. marts 2022

Masker på en søndag - Uge 10

 

Ugen kort:

  • Min computer døde, jeg var uden et par dage, før jeg fik fat i IT-gutten på skolen og fik en ny. Han sagde det ikke var min skyld, og de ind imellem ikke kan mere. Jeg synes det ville være sjovere hvis jeg havde slidt den op.
  • Til maj begynder alle de nye små kommende skolebørn i SFO. Det betyder rokade på hele skolen, klasser skal flytte og 2. klaserne flytter over til os, og begynder i Klub. For at lette overgangen får de kommende små klubbørn lov at komme på besøg en gang om ugen i månederne op til overgangen. I år har vi besluttet at de i første omgang kommer en klasse ad gangen, inden de bliver sluppet løs, og kan komme hvis de vil. 
  • Jeg legede med LEGO, Minecraft Education og samarbejde med begge 4. klasser. de synes det var sjovt, og vil gerne prøve igen.
  • Oscar bagte kage, spiste pasta og var mest til at sidde i sofaen og se tegnefilm i selskab med os andre.
  • Den lokale BUPLforening holdt medlemsmøde med en ret fantastisk oplægsholder. Jeg nåede at ærgre mig over ikke at have tænkt tanken at tage den hjemlige pædagogstuderende under armen. Jeg købte i stedet oplægsholderens bog, og Emilie har taget hul på den. 
  • Vi har talt konflikttrapper og reflektion.
  • Vi bagte fladbrød over bål. Det var superhyggeligt, vejret var skønt og børnene synes de smagte godt.
  • Personalelørdagen, som har været udskudt af et par gange blev endelig til noget. Det var skønt at være sammen, at sætte det sociale i højsædet og  have en hel dag sammen med skønne kolleger uden alt for meget fagligt. I stedet talte vi arbejdsglæde, vi legede, opdagede, dansede og sang.  Jeg var færdig, da jeg nåede hjem.
  • Vi har længe arbejdet på vedtægter til en personaleforening. Jeg har følt mig lidt alene om arbejdet, og da nye ideer begyndte at vælte ind i min indbakke, blev følelsen ikke mindre. Heldigvis har jeg kolleger, der mente jeg ikke skulle føle mig alene, og efter en god snak med hele personalet, er vi ved at være der.   
  • Min søster havde en aftale med Amalie og brugte søndag formiddag sammen med Emilie og jeg. Det var hyggeligt.  








Læse: 

Endnu to lig er dukket op. Det ene har afgjort betydning for sagen, det andet ser ud til at høre til et helt andet sted. Men mon ikke der viser sig en sammenhæng, Sådan plejer det at være i en krimi. 

Samtidig med opklaringen, folder hovedpersonernes private liv sig ud i baggrunden. Liv der ikke fortælles om i dagligdagen, men så afgjort fylder en hel del.


Strikke:

Efter to restetrøjer til Oscar, har jeg slået op til en lyserød af slagsen. Jeg har kombineret med et fint lille mønster, der er hårdt for håndleddene og derfor går det ikke så stærkt. 

Det gør ikke noget. Den skal nok blive færdig.

Jeg har taget udgangspunkt i Svens Yndlingssweater af Lene Holme Samsøe, strikker en cardigan og tænker den nok skal blive god. 

 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar