lørdag den 19. marts 2022

Børnetid

 

Hver eneste tirsdag er Oscardag - hvis altså ikke der står et eller andet arbejdsmæssigt i kalenderen. Det gør der nogen gange om tirsdagen, men heldigvis ikke tit.

Jeg får sjældent taget billeder når Oscar ankommer, indtager rummet, regerer, spiser, bager kage og ender i sofaen med et eller andet på skærmen, mens vi sidder tæt. Det er tæt på sengetid, når de pakker sammen og tager hjem, så det er ikke mærkeligt at han gang på gang, har brug for så lidt som muligt, gerne tæt på en anden. 

Jeg synes det er hyggeligt at sidde tæt, så det gør vi. Tirsdag efter tirsdag.

 

 

Lørdage er på den anden side oftere brugt sammen med Rose. Her er det cirka hver anden lørdag - igen hvis ikke kalenderen siger noget andet. I dag var der tid. 

Vi har flere gange snakket om at Oscar skal med ind og lege med hende igen. Det var godt det ikke blev i dag.

I dag blev nemlig også en af de dage, hvor vi endte tæt i sofaen med en skærm foran os. Rose var ikke rask, øjnene svømmede, men ikke om hun vil falde omkuld. Det vil hun sjældent, men hun vil godt sidde tæt, og var på ingen måde tilfreds, da jeg synes jeg skulle hjem. 

Jeg håber hun får sovet i nat, og er mere frisk i morgen. Det vil hun have godt af.

 

 

Vi fiskede. Det gode gamle fiskespil, som vist også fandtes da jeg var barn, men som jeg ingen erindrig har af nogensinde at have stiftet bekendtskab med før.

Sådan er der så meget. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar