lørdag den 19. marts 2022

All Work, Gnome Play

 

Månedens nisse er noget større end de tidligere. Ikke at jeg har gjort noget anderledes, der er tydeligvis bare forskel på størrelserne af de mange nisser Imagined Landscape har kreeret.

 


 

Til gengæld tog det kun fem dage at lave den. Et par dage mere, før jeg fik taget billeder og en hel uge, før den bliver præsenteret. Godt der er en hel måned til projektet. 

Som i øvrigt stadig er sjovt. Jeg har stadig lyst til at slå op til den næste, har styr på hvilken, men endnu ikke farverne. Det er som sådan heller ikke nogen grund til at få styr på, jeg må alligevel ikke slå op, før kalenderen har rundet den første. 

Vejret var godt, da vi i mandags tog billeder på vej mod skolen. Jeg tænker at vejret er medvirkende til at jeg mødte flere besøgende på kirkegården. Det kan gå hen og blive helt sjovt til sommer. 







Design: All Work, Gnome Play af Imagined Landscape.

 

Garn: Supersoft i flere versioner, alt fra lageret og med håb om at få brugt en del inden året er slut. 

Den færdige nisse krævede omkring 53 gram garn, jeg strikkede  med dobbelt tråd. 

Den færdige gnome er stoppet med fyld fra en IKEApude og har otte store spændeskiver som kontravægt.

 

 

 

Pinde: Mine lækre pinde af krondyrben. Jeg har kun 3 mm, så det bliver ikke anderledes, heller ikke selvom en fremtidig opskrift skulle ønske noget andet. Jeg har både korte jumperpinde og strømpepinde, og nåede at bruge begge dele.

 

Størrelse: Den færdige gnome vejer 149 gram, er 33 centimeter høj og 13 centimeter på det bredeste sted.

 

 


 

 

Bemærkninger: Jeg tror min roterende iCord på huen blev noget længere end opskriften lagde op til. Jeg strikkede, roterede, satte fast med en sikkerhedsnål, og strikkede videre, gentog, gentog og gentog, til jeg synes jeg havde et fornuftigt resultat. 

Vanterne skal efter opskriften gå direkte videre til armene. Armene er noget smallere end vanterne, hvilket betyder sammenstrik hele vejen rundt. Jeg synes ikke det blev pænt, lukkede vanterne af, og strikkede i stedet hver anden maske op inde i vanterne til arme. Det var lidt småt og besværligt at sidde med, men jeg synes resultatet er så meget bedre.

Jeg valgte at strikke fletningerne - der var også en beskrivelse af almindelig flettede fletninger. Jeg fandt et bånd i skuffen med bånd til sløjfer i stedet for en stump garn, som opskriften ellers ønsker.  

Jeg synes den færdige gnome blev fin og forårsagtig. 


Vil du se flere billeder af gnomen, kan de ses på Ravelry.





2 kommentarer:

  1. Den er helt VILDT fin! De der strikkede fletninger er sjove, og jeg synes dit besvær med vanterne virkelig er en fin effekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, jeg gider godt besvær, når det bliver godt. Og strikkede fletninger kan noget :)

      Slet