søndag den 15. august 2021

Masker på en søndag - Uge 32

 

Ugen kort:

  • Mandag var Anders og jeg var ude at spise på Den Rustikke i Aarhus - det var godt.
  • Tirsdag hentede Anders mig på skolen og vi kærstede i Aarhus.
  • Først besøgte vi Yarnfreak og købte lækkert strømpegarn.
  • Dernæst fandt vi god kaffe.
  • Vi sluttede ved Aarhus Street Food.
  • Onsdag fulgte jeg Anders til bussen en stille tidlig morgen.
  • Kurset var stadig fantastisk.
  • Jeg har lært en hel masse og er ikke længere usikker på rundsaven.
  • Og tabte derfor heller ikke møtrikken anden gang.
  • Jeg var på ARoS og mødte både den store dreng og regnbuen på toppen.
  • AMR-rollen kan gennemføres på afstand, selvom det er lidt svært.
  • Midt i kursusrusen er det svært at forberede hverdagen og skolestart.
  • Kurset sluttede med en fin udstilling. 
  • Underviserne kunne konstatere at de aldrig har mødt et hold, der var så selvhjulpne og gode til at hjælpe hinanden.
  • Vi bestod alle, med tilhørende kursusbevis.
  • Jeg kørte med bus hjem, og nåede forbi skolen til de sidste rester af en velkomstfest.
  • Jeg nåede at møde min nye Håndværk og Design-makker
  • Jeg er hjemme igen, og har brugt weekenden til så lidt som muligt.
  • Jeg tror jeg er klar til i morgen, og glæder mig til at gense børn og kolleger. 







Læse:

Selvom Lisbeth og Michael har forskellige interesser begynder de forskellige sager de hver især arbejder med, at pege mod hinanden. Men kan de undgå farerne, hvad skete der med sherpaen og hvad med Lisbeths tvillingesøster?

Jeg sluger siderne, inden jeg falder i søvn og har ingen anelse om hvor det bærer hen.


Strikke:

Jeg har slået op til endnu en måneds strømper i Majas strømpesamstrik. Denne gang er det Short & Cute Socks af Helle Slente. Garnet fandt jeg i Aarhus hos Garnkisten. Planen om netop det havde jeg med hjemmefra og håbede at finde den helt rigtige farve mellem butikkens udvalg af Syslerigets strømpegarn. 

Det synes jeg, jeg gjorde. 

Mønstret er nemt memoreret. Den første strømpe er godt på vej. Også selvom jeg ikke strikker den korte udgave. Jeg vil have længere skafter.





2 kommentarer:

  1. Det er altså sejt med det kursus synes jeg! Sådan lige at lære noget helt nyt. God fornøjelse med at give det videre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, jeg elsker at lære nyt, og det har var super spændende og mest til eget brug. Eleverne må ingen omstændigheder komme i nærheden af de store maskiner. Med fulgte også gode snakke om hvad de må, og hvad man kan med en skolebørn, det glæder jeg mig til at bruge i undervisningen :)

      Slet