søndag den 13. juni 2021

Masker på en søndag - Uge 23

 

Ugen kort:

  • Jeg havde fødselsdag, fyldte rundt og havde en skøn dag.
  • Jeg overlod skolebestyrelsesmødet til Berit, mens jeg tog i Søndermarken med familien.
  • AMR-arbejdet blev endnu engang sat på prøve.
  • Vi lavede bål og bagte æbler med sukker og kanel.
  • De fleste børn kunne lide det, der var også nogen som absolut ikke kunne.
  • Der er gået en bartender tabt i Anders - Han laver nogle ret gode drinks.
  • Skemaerne for næste år er på trapperne.
  • Jeg har vundet i lotteriet og skal arbejde sammen med en af de allerbedste næste skoleår.
  • Planerne for næste års håndværk og design tager form.
  • Oscar og Rose havde en fest da de mødte hinanden for noget nær første gang.
  • Jeg har fået skønne gaver.
  • Mig der ellers helst kun vil have et par strømper på pindene, har slået op til hele tre par.
  • Emilie har for alvor knækket sykoden og sprøjter kjoler ud.
  • Hun er også temmelig god til at finde stof i genbrugsbutikkerne. Det er utroligt hvad gamle duge, gardiner og sengetøj kan blive til.
  • Vi har stadig ikke styr på sommerferien.
  • I Klubben begynder planerne dog at tage form.
  • Første vaccinestik er trådt i kraft, og tests kan undlades.








Læse:

Ottende del i serien om Ruth Galloway er kommet hjem fra biblioteket. En kvinde i blåt er død, om det er kvinden i blåt er ikke helt til at vide. Måske er der flere.

Mens Nelson/vicekriminalkommisæren er i fuld gang med opklaringen er Ruth endnu ikke blandet ind i sagen. Der går nok ikke længe, og dermed er der heller ikke længe til fortsættelsen på historien de to imellem.

Sidste uges bog, var længe et mysterium. Samtidig var der flere mulige kandidater til morderrollen. En helt anden endte med at løbe med den. Spændningen var tilpas og alt andet endte som det skulle.


Strikke:

Juni måneds strømper i Majas strømpestriksammen er Flow Socks af Lise Bøgevald. Jeg fandt garn, slog op og strikkede med et maskeantal der passer mig. Men jo mere jeg strikkede gik det op for mig, at både garn og mønster er meget mere Anders end mig.

Altså prøvede jeg det foreløbige strikkede på ham, konstaterede at nok sidder de tæt, men også fint. Dermed gik jeg fra at strikke en størrelse 39 til en størrelse 47 med noget længere ben. 

Opskriften er temmelig ensidig i forhold til mønstret. Jeg ved jeg får brug for flere gentagelser (eller meget lange mellemrum. Det sidste bliver for kedeligt, så jeg har lavet mellemrummet mellem de to diagrammer noget tættere. Forventningen er at jeg formentlig når gennem diagram 1 endnu en gang, før jeg når tæerne. Måske endda en del af diagram to.

Det skal nok blive fint.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar