mandag den 23. november 2020

Masker på en søndag - Uge 47

 

Ugen kort:


  • Møder er kommet for at blive. Denne uge var der både arbejdsmiljøgruppen, TRIOen og en intro til selvbestemmelse (eller bedre overblik) i skemasystemet.
  • Berit og jeg var i IKEA - vi var hurtige, effektive og købte næsten kun det, der stod på listen. 
  • Senere hyggede vi med hvidvin og astii i godt selskab.
  • Bålet var velbesøgt, da vi torsdag bød på skumfiduser sammen med den varme kakao, og bagefter kunne tælle i omegnen af 40 brugte krus i opvaskemaskinen.
  • Fedtsten er fantastiske at arbejde i udenfor og efterhånden som de første børn når færdighedsstadiet, bliver flere og flere interesserede.
  • Jeg undrer mig over hvor forskellige to klasser kan være og ærgrer mig lidt over forskellen på muligheden for sjove aktiviteter.
  • Oscar og Daniel kom forbi en dag, hvor barnet enten var sulten, eller synes pasta var fantastisk. 
  • Samme Oscar beviste i øvrigt at han både kan sige elefant og næsehorn, men nægtede katagorisk at forsøge med babuska - selvom damerne er vildt sjove at skille ad og sætte sammen igen.
  • Vi familiejulehyggede i grillhytten og spillede pakkeleg. Igen beviste Oscar hvor sej han er. Det er muligt han ikke helt forstod det der med gaverne, men han fandt sig i ikke at måtte pakke op, og at de undervejs forsvandt, for måske at komme igen.
  • Vaskemaskinerne har kørt i kælderen. 
  • Søndagens aftale med Sille og Rose er aflyst, da både jeg og Rose er blevet snottede og helst ikke skal smitte hinanden.
  • Syrefarver har gjort sit indtog i min fiberverden.










Læse:

Jeg afsluttede Satans Sommer af Janni Pedersen og Kim Faber i aftes  - lige i rette tid til aflevering. Biblioteket mener de skal have den igen...

Den var spændende, og ligger i den grad op til en efterfølger. Afslutningen var lidt flad, efter den megen spænding, og det ene mord lidt for hurtigt og let opklaret, mens det andet stadig er uafsluttet - og derfor lægger op til mere.

Nu ligger Kaninjægeren klar. Jeg er lidt usikker på, om jeg har læst den, eller om jeg aldrig fik fat i den, dengang den var ny. Jeg har en tendens til at glemme indhold, plot og historie når jeg læser krimier, kan bare huske jeg synes om dem - eller ikke. Her er jeg i tvivl, og tænker jeg starter, vækker den genkendelse, har jeg en anden bog liggende klar, som biblioteket gerne venter med at få tilbage. 


Strikke:

Jeg har fået gang i den lille trøje til Oscar. Jeg tænker han får den i julegave. 

Udgangspunktet er Ankers Jakke af PetiteKnits. Planen er en række brandbiler om den nederste kant. 

Garnet er gammelt og godt gemt. Det meste Rasmillas Yndlingsgarn. Jeg har målt masker på både den ene og den anden led, lavet et net der viser maskerne i de rigtige proportioner og har tegnet noget der gerne skal ligne en brandbil.

Jeg strikker en blanding af intarsia og flerfarvestrik. Det røde holder sig til den enkelte bil, mens bundfarven strikkes med hele vejen. Jeg strikker kun den røde og satser på at brodere resten af bilen og detaljer med maskesting til sidst.

Jeg ser lidt frem til broderiet. Synes de røde felter er kedelige at strikke og overtaler mig selv til med mellemrum at strikke en enkelt gang frem og tilbage. Jeg mangler stadig 6 pinde inden de røde felter err slut og jeg kan afslutte med en rib.

Det skulle være til at overskue.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar