tirsdag den 2. september 2014

Man har kun det skæg man selv sidder på


Det var stadig sommerferie, da det gik op for mig, at farverne der var på mode i firserne er dukket op igen. Farvene til håret vel at mærke.


Grønt hår er sjovt


Dengang i firserne havde jeg ikke meget fidus til dem. Mens både Sille og Anders rendte rundt med syntetiske farver i håret og dansede til tidens rytmer, var jeg optaget af en forlængst svunden tid. Mit hår var farvet af henna, min ernæring var vegatarisk og yndlingsmusikken var vistnok The Beatles.

Men så blev det sommerferie. I år. Og pludselig blev min lyst til at farve håret ultamarin meget, meget nærværende. Emilie mente jeg skulle prøve med spidserne først, og var tilsyneladende temmelig skeptisk overfor hele projektet.

Jeg forsøgte med de grønne spidser, og kunne konstatere at selvom jeg ikke behandlede mit hår med kemi inden den grønne farve, holdt det alligevel temmelig længe. Og da farven i de små bøtter er langt mere drøj end jeg havde forventet, blev det i første omgang grønt - da jeg i sidste uge lagde hår til eksperimentet.

Det er altså sjovt at have grønt hår!

Så kan det altid blive blåt senere. Eller lilla... eller ... eller ... eller ... Der er mange muligheder.


Grønt hår er sjovt


Det bedste er næsten at jeg endelig har opnået, at Emilie synes jeg er en lille smule pinlig.

Jeg synes du er for gammel, sagde hun og havde travlt med at komme tilbage til skolen.

Det er aldrig sket før :)

4 kommentarer:

  1. Ha, dejligt med lidt løjer midt i trætheden. Men jeg synes nu bedst om din anden hårfarve, så godt at det grønne svinder igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, lige nu er det sjovt, men jeg tænker at på et tidspunkt gider jeg det ikke længere, og så er det godt der er andre muligheder :)

      Slet
  2. SÅ kan hun lære det ;) Jeg kunne såmænd også finde på at have grønt hår og mine børn er så gamle, at de ville kigge overbærende på mig og tænke, at jeg skulle blive voksen, men de er vant til, at jeg er den mest barnlige i vores familie :)

    Mit hår er henna-farvet og det skal det blive ved med at være - indtil jeg ikke selv kan farve det mere - min datter har godt nok lovet, at hun til den tid vil gøre det for mig.

    God dag med dit glade hår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle vel ske på et tidspunkt Helle, og nu er vist godt.

      Jeg kan godt lide hennafarvet hår - min periode med det er bare slut. Jeg skyllefarvede dengang ind imellem det røde med en mørk lilla. Det gav en ret spændende farve :)

      Slet