torsdag den 22. september 2011

Saltbøsse


Saltbøsse i Anders' design


Forleden manglede vi opbevaring til salt. Fint salt. Det grove har en plads, men det fine har aldrig rigtig gjort sit indtog i huset. Men så manglede det, blev indkøbt, og manglede et sted at være.

Hele bøtten på bordet var ikke den bedste løsning.

Da jeg kom hjem i aftes, havde Anders haft tid. Havde produceret en fin lille saltbøsse. Og fyldt den. Nu er der plads til salt.


Saltbøsse i Anders' design


Jeg synes den er fin. Han synes den har mangler. Og fejl. Jeg kan hverken se mangler eller fejl. Jeg kan ikke se at værktøjet har lavet liner, der ikke skal være. Jeg kan ikke se det han kan se. Men jeg kender det selv. Det med ikke at være tilfreds.

Det må han gerne være. For utilfredshed er også med til at skabe nye ideer, nye metoder og nye tilgange til en given opgave.

Og mens utilfredsheden piner ophavsmanden en lille smule, holder jeg allerede meget af den lille saltbøsse. Alle de fine dele. Træfoden, der er konstrueret, så bøssen ikke vælter. Selve beholderen og det lille fine låg, med et enkelt lille hul og skrueanordning, så der kan komme mere salt i, når den engang er tom.


Saltbøsse i Anders' design


Saltbøsse i Anders' design

7 kommentarer:

  1. Hvor er den fin og det er da dejligt at have sådan en handyman, og når han så bor sammen med en handywoman, så går tingene vist op i en højere enhed :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes den er meget elegant !

    SvarSlet
  3. Jamen, har han selv lavet det hele? Jamen - wow! Det ligner da noget man køber i Illums Bolighus! Jeg synes den er både elegant og MEGET sofistikeret.

    Det er enormt flot som både top og bund skråner en smule indad og mødes 2/3 oppe. Og så de to linjer øverst..... foden er selvfølgelig prikken over i´et.

    SvarSlet
  4. Altså jeg synes også den er skøn. Og meget meget bedre end en saltbøsse man bare har købt!
    Kan godt forstå at du er glad for den.

    SvarSlet
  5. Altså, tusind tak på Anders' vegne.
    Efter at have tænkt er han heldigvis blevet mere tilfreds med den :)

    Jeg synes stadig den er fed!

    SvarSlet
  6. den er virkelig fin meget elegant. tillykke med den

    SvarSlet