tirsdag den 21. november 2023

Masker på en mandag - Uge 46

 

Ugen kort:

  • Jeg har haft ondt i min skulder over de sidste uger, og huskede pludselig at jeg har adgang til fysioterapi via arbejde. Jeg fik en god øvelse og en ny tid med hjem, og kan mærke bedring. 
  • Vi aflyste bålet, der var ikke voksne nok. Til gengæld lavede vi bål da UDE-SFO stod for døren. Et nyt tiltag i den grønne SFOs navn, som viste sig rigtig godt i koldt og vådt vejr. 
  • Vi skulle have været på volden og lånt bålstedet ved spejderhytten, men græsset ved spejderne stod under vand, så vi blev hjemme på boldbanen. 
  • I 3B var der gang i bøjlefremstillingen. Alle børn var på og det er fedt at opleve deres iver. 
  • Jeg hentede Oscar til spisning og vi havde skønne timer, inden han kørte hjem med far. 
  • Jeg nåede forbi TekX, for at sige tak for godt samarbejde. 
  • Jeg finder mig igen og igen i situationer, hvor tårerne står på spring. Der er så meget der er sidste gang. 
  • Jeg har lovet at holde samtaler med alle eleverne i 3A. Der står trivsel på programmet og jeg håber at nå igennem dem alle, og bruger alle mine huller. Det er superhyggeligt. 
  • BUPL holdt medlemsmøde på Rødovregård. det var en hyggelig aften med flere der skulle siges farvel til.
  • Der er bomber på spring i øjeblikket. 
  • Jeg sprang til og var med til at lave bolsjer sammen med Louise og en flak glade børn. 
  • En aftale og et par lånte nøgler og jeg gik på opdagelse i håndværk og design lokalerne på ny skole. Der er rodet, der er ikke meget, det er småt, men der er også muligheder. 
  • I 3A lavede de endnu en omgang papir med erfaringer fra første gang. Jeg er spændt på om erfaringerne reelt slog igennem.
  • Mens SFO-lederen havde ferie holdt vi i stedet triomøde med skolelederen. Det var et godt møde med mod på fremtiden. 
  • Weekenden startede sammen med Oscar, der havde en arbejdsramt far og en syg mor. Altså overnattede han hos os, og vi havde det så hyggeligt. 
  • Lørdag havde jeg en strikkeaftale og Oscar havde en aftale med morfar. Jeg afleverede hjemme. Mor var stadig syg, men far var nået hjem.
  • Det er altid hyggeligt at strikke sammen med andre. Når der så er gode historier at dele, bliver det bare bedre. 
  • Søndag stod der Sille og Rose på programmet. Jeg nåede også at vaske. 







Læse:

Jeg kan godt huske jeg har læst bogen om Anders Knutas og Karin Jacobsen, men jeg kan ikke huske slutningen eller hvad der ellers sker. Så  jeg læser videre.

Et barn er forsvundet og dukket op igen. Nu er et andet barn forsvundet og ingen ved hvor det er. Anders og Karin har indgået et temmelig intimt forhold og hvor længe kan de holde det skjult. 

Samtidig er der alle sidehistorierne. Ægteskabet fyldt med hemmeligheder, tredjepersonsfortællingen, der ikke er givet et navn og hvorfor er Anders' kat forsvundet? 


Strikke:

Årets nissehue er i gang. Jeg havde flere ideer, men gik med restegarnet. Oscar har sagt god for en stribet hue og vil gerne have den meget lang. Det tror jeg der er garn nok til. 

Jeg forestiller mig at strikke mindst tyve centimeter før jeg begynder at tage ind. Jeg er ikke sikker på hvor tit der skal tages ind, men det må jeg kunne regne mig frem til. 

Jeg bruger ikke en opskrift, slog lige så mange masker op som sidste år, valgte at strikke en snoningsrib. og strikker nu striber på fire pinde. 

Den skal gerne være færdig på lørdag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar