onsdag den 9. september 2020

Når noget vokser


Emilie har lært mig, at når man strikker babytøj, er det vigtigt at strikke en matchende kyse. Meget vigtigt åbenbart.

Så det gjorde jeg.





Jeg strikkede ikke en kyse med samme mønster som den lille cardigan (det kunne jeg sikkert godt have gjort), men jeg strikkede en kyse af det samme garn - og havde stadig garn tilbage til et tredje projekt.

Mønstret til den lille kyse har jeg haft liggende siden Rose var helt lille. Jeg har bare aldrig fået det strikket, selvom den er rigtig sød.













Design: Når noget vokser kyse af Knit we do.


Garn: CottonWool fra Garnudsalg i farven Rosenknop.

Den lille kyse endte med et forbrug på hele 16 gram.


Pinde: 3 mm pinde af krondyrben.

Pindene har jeg fået en gang for længe siden, de er som sådan lækre nok og ikke særlig lange, men de er ikke yndlinge. Jeg har dem både som strømpepinde og pinde med endedutter i str 3 mm og bruger dem af eller anden grund kun når jeg strikker kyser.


Størrelse:6-9 måneder.





Bemærkninger: Tilbage til pindene, som jeg kun har i str 3 mm. Det betyder at når jeg strikker kyser, strikkes alt på pind nummer 3. Også selvom der står noget andet i opskriften...


Har du lyst til at se flere billeder af kysen, kan den ses lige her på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar