fredag den 28. februar 2020

Masker på en fredag - Uge 9


Vinterferien sluttede brat, hverdagen indtraf og var fyldt til randen.

Nu er det fredag, jeg har været til zumba og er som sådan klar til at knalde brikker. Det er vildt så træt jeg bliver efter sådan en times udfoldelse.


I mandags fløj Emilie til USA. Det var nærmest syrealistisk, da hun trak den store kuffert ud af døren og sagde farvel. Efter mere end et års planlægning, var det pludselig dagen for dagen - det var temmelig mærkeligt. For os begge.

Kæresten fulgte til lufthavnen, jeg har fået lov at hente, når hun om en lille måned vender hjem igen.

Josefine er færdig som aupair og sammen med Olivia skal de tre tøser, der i sin tid mødte hinanden på efterskolen, køre fra Kentucky gennem sydstaterne mod Key Vest og tilbage langs østkysten til New York og flyet hjem. De er ankommet, alle var glade, og det lykkedes at leje en bil. Ikke den de hjemmefra havde lagt beslag på, men en anden, dyrere og mindre, for selvom de troede sig helt sikre, var alting ikke ligetil...

De er alle tre under femogtyve, deres kort var ikke af den ønskede slags, og så gælder pludselig andre regler.

Vi nyder at være alene hjemme, glæder os over de drypvise livstegn, og er sikre på de får en fantastisk oplevelse.

















Læse:

Jeg færdiggjorde den sidste bog om Ilka på vej hjem fra Berlin, og manglede læsestof på resten af turen - godt jeg havde strikketøjet inden for rækkevidde.

Hjemme har jeg kastet mig over Heksen af Camilla Läckberg. Jeg er ikke nået langt, men den tegner godt. Som alle de andre romaner om Erica Falck og Fjällbacka er der flere historier i historien. Erfaringen siger, de nok skal ende med at hænge sammen.

En fireårig pige er forsvundet, lige nu er et stort opbud af lokalbefolkningen ude og lede. For tredive år siden forsvandt en anden lille pige, på fire år, fra samme sted. Dengang blev pigen fundet drabt - om det er sket igen, er der ingen der ved.

Men så er der også en bagvedliggende historie der går flere hundrede år tilbage. Hvad har en enke med et barn, der må ernære sig som tyende hos sin godt gifte søster med historien at gøre? Og hvilke interesser har svogeren for enken?

Jeg tænker der kommer svar på det hele.


Strikke:

Jeg har en drøm om at strikke med flere farver i løbet af i år. Nogle af alle de vildt flotte trøjer med flerfarvestrikkede bærestykker, der er derude, kunne godt komme på mine pinde i år. Bare et par stykker.

Jeg er startet med Zweig, som jeg strikker af julegavegarnet fra Knudegarn. Den skal ende som en cardigan, så jeg strikker rundt og har tilføjet fem masker til opklip midt for.

Det var ikke meget den voksede i Berlin, men hjemme igen, er den nået lidt videre. Den lille fine progresskeeper af bittesmå perler viser hvor meget. Den er i øvrigt fra Hannah og The Corner of Craft. Hun syr de små markører i hånden, jeg blev nysgerrig og købte en enkelt.

Det er så fint håndarbejde, at jeg godt kunne fristes til flere.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar