søndag den 22. januar 2012

Leg med streger


Streger af sorte filtpenne


Gårsdagens tur bragte os forbi Stelling i Store Kirkestræde. Jeg ville have filtpenne og tegne streger.

Inspirationen kom fra Hanne og Trine, og mens mørket for alvor satte sig fast i aftes, tegnede jeg linie efter linie, mens jeg igen og igen bliver overrasket over hvor effektfulde en håndfuld streger kan være.

Om lidt pakker jeg strikketøjet og cykler ud i det blå. Der er træf med strikketøserne, og jeg glæder mig til en dejlig dag. Tuscherne bliver herhjemme, men kommer helt sikkert i brug en anden dag.

Jeg er nemlig slet ikke færdig med stregerne.

God søndag til alle.


Streger af sorte filtpenne

8 kommentarer:

  1. Den meditative tegneleg er jeg også hoppet på, både med de grafiske figurer og med mine egne grise, får mm som gentager og gentager sig selv til papiret er fyldt. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, jeg holder meget af dine små figurer. Og det er nemlig rigtig dejligt at fordybe sig :)

      Slet
  2. Det bliver da vist en * må prøve ting* for mig
    og kan næsten ikke vente med at komme igang.

    God dag ønskes herfra med tak
    for endnu et inspirenrende indlæg

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak Mosekonen Morgendug. Det er dejligt at sidde og tegne streger. Du skulle bestemt prøve det.

      Slet
  3. Super smukke streger
    Go tur til strikketøserne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Vi havde en dejlig dag :)

      Slet
  4. Tak i lige måde. Jeg bliver så imponeret hver gang, jeg ser sådanne tegninger. Det kunne jeg godt tænke mig at kunne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg bliver også imponeret. Jeg tror det er noget med at gøre det, i stedet for at tro man ikke kan :)

      Slet