onsdag den 7. oktober 2009

Huer til hjælp


For et par dage siden så jeg Red Barnets kampagne, Strik en hue. Jeg manglede en opskrift, og gik lidt rundt om mig selv. det snotfyldte hovede (der absolut er i bedring) gjorde det ikke bedre.

Men Losarinas mor har fundet opskrift, og så var der ingen grund til ikke at gå igang. Bomldsresterne er fundet frem, og de første huer har set dagens lys. Der mangler stadig endehæftninger, men den tid den sorg.

En sorg er det også at måtte konstatere at Emilies cykel er væk – stjålet – forsvundet helt og aldeles. Æv!

Hun kan ikke undvære en cykel, så mon ikke efterårsferien ud over biograf og gæsteplaner kommer til at indeholde indkøb af cykel. Samtidig er det vist på tide, at få fat i et par ekstra nøgler til kælderen, så alle har nøgler og kan låse cyklerne inde.

4 kommentarer:

  1. Øv med den cykel !! Har ingen som helst medfølelse, forståelse eller noget, for cykeltyve!!
    Meget fine huer- sødt med striber :-)

    SvarSlet
  2. Nej cykeltyve burde forbydes. de betyder bare så meget, de cykler!

    Striberne er en rigtig god måde at bruge resterne på :)

    SvarSlet
  3. Fine huer og jeg kan se at opskriften er den samme som jeg fandt et andet sted og ville give dig ;-)
    Kolding sygehus har åbenbart strikkere, der sørger for varme huer til de nyfødte :-)
    http://www.syenlap.dk/?p=4263

    SvarSlet
  4. Jeg synes de er rigtig søde Lene, men jeg blev nødt til at ændre i opskriften, for jeg kunne ikke leve med at indtagningerne ikke passede, så der var lige langt imellem :)

    - Jo jeg er lidt perfektionistisk ind imellem :D

    SvarSlet