fredag den 18. september 2009

Branddammen


branddammen

Gårsdagens sidste bolle, tog jeg med til ænderne i branddammen, på vej til arbejde.

Den første and flygtede forskrækket, da den så mig, men da først bollen kom frem og i små bidder tilbudt dukkede både ænder og fisk op. De var noget sky - ænderne - og turde næsten ikke nærme sig de stykker, der ikke var kastet langt nok ud i vandet. Fiskene derimod holdt sig ikke tilbage, med sjove plop og ringe i vandet til følge.

Jeg ved ikke, hvad det er for nogle fisk, og selvom jeg kunne se dem gennem vandoverfladen, kunne jeg ikke tage et billede af dem – smalle og sorte ikke særlig lange, strimlede de sammen om enkelte brødstykker og bed små bidder af, til de ikke gad mere.

Da der ikke længere var brød i farvandet forsvandt både fisk og ænder, mens jeg pakkede sammen, mødte en hund og blev kaldt en dame!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar